مدیرعامل بنیاد بیماری سی اف ایران:

سن ابتلا به سی اف را می‌توان از ۴ سال به بالای ۵۰ سال تغییر داد

یک فوق تخصص بیماری کودکان گفت: سی اف از آن دسته از بیماری‌هایی است که به دنیا ثابت کرده که سن مبتلایان به این بیماری را می‌توان از ۴ سال به بالای ۵۰ تا ۶۰سال تغییر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مدرسی فوق تخصص بیماری کودکان و مدیر عامل بنیاد بیماری سی اف ایران در سومین همایش روز جهانی بیماری سی اف، گفت: شایع‌ترین بیماری ارثی مغلوب دنیا بیماری سی اف یا بیماری نمکی است، به عبارت دیگر با تعریق بیش از اندازه پوست افراد و طعم شوری بیش از حد تعریف کودکان می‌توان گفت افراد به بیماری سی اف مبتلا شده اند.

او اظهار کرد: به طورکلی، بیماری سی اف چندین عضو بدن را درگیر می‌کند که ریه‌ها و اندام‌های گوارش از اهداف اصلی این بیماری در بدن مبتلایان است.از شایعترین علائم این بیماری، درگیری و تخریب ریه ها، بوسه شور، مدفوع چرب و اختلال خلط‌های طولانی مدت است.

مدرسی در ادامه از وجود ۳ الی ۴ هزار مبتلا به بیماری سی اف در کشور خبر داد و گفت: تنها ۲هزار نفر از مبتلایان در بنیاد بیماری سی اف، ریجستر و ثبت نام شده اند. این در حالی است که آمار مبتلایان به این بیماری روزانه در کشور در حال افزایش است.

این فوق تخصص بیماری کودکان بیان کرد: بیماری سی اف از آن دسته از بیماری‌هایی است که به دنیا ثابت کرده که سن مبتلایان به این بیماری را می‌توان از ۴ سال به بالای ۵۰ تا ۶۰سال تغییر داد.

مدرسی تصریح کرد: وزارت بهداشت اخیرا طی رایزنی‌های انجام شده با سازمان یونیسف از طریق خیران توانسته ۱۶۰ دستگاه نبولایزر با بهترین کارایی امروز در سراسر کشور توزیع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.