هشدار کارشناس عراقی درباره حملات تروریستی در ۳ استان

کارشناس مسائل امنیتی عراق درباره حملات تروریستی در استان‌های دیاله، صلاح الدین و الانبار با هدف تداوم حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «علی الوائلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق امروز (یک‌شنبه) درخصوص حملات تروریستی در استان‌های دیاله، صلاح الدین و الانبار با هدف تداوم بخشیدن به حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در خاک این کشور هشدار داد.

او گفت: این سه استان دارای مناطق بیابانی هستند و مناطق آزاد و خالی از سکنه‌ای که بیشترین امکان حضور گروهک‌های تروریستی در آن‌ها وجود دارد.

الوائلی افزود: گروهک‌های تروریستی با کمک و حمایت‌های برخی طرف‌های داخلی و حمایت‌های نیرو‌های آمریکایی وارد استان صلاح الدین شده اند و به گفته برخی از نمایندگان پارلمان عراق این استان هم اکنون در شرایط امنیتی حساس و خطرناکی قرار دارد.

او تصریح کرد: سه استان صلاح الدین، دیاله و الانبار با مناطق بیابانی، کشاورزی و همچنین مساحت بالایی که دارند با یکدیگر در ارتباط هستند و مثلثی را برای تروریست‌ها فراهم کرده اند، زیرا نیرو‌های آمریکایی که حامیان آنان هستند در برخی مناطق این استان‌ها حضور دارند.

این کارشناس امنیتی تاکید کرد که این استان‌ها هرگز روی آرامش را نخواهند دید و همواره در معرض حملات تروریستی قرار می‌گیرند، زیرا نیرو‌های آمریکایی در تلاش برای برهم زدن ثبات و تنش آفرینی برای دست یابی به بهانه‌ای برای ماندن در خاک عراق هستند و بر این استان‌ها به عنوان محل حضور تروریست‌ها در مخفیگاه‌های زیر زمینی برای انجام عملیات‌های تروریستی تمرکز دارند.

این در حالی است که در پی تشدید حملات ائتلاف بین المللی به مواضع مقاومت در عراق و سرانجام ترور فرماندهان پیروزی در بغداد، پارلمان عراق در سال گذشته طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق که خواسته مردمی بود را تصویب کردند، اما دولت که ملزم به اجرای آن است از زمانبدی و اجرای کامل آن خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار