افزایش ۵۳ درصدی دریافتی مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مهاباد

میزان دریافتی مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر مهاباد ۵۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، یونس معزز مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرآذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجانغربی، امسال میزان دریافتی مشمولان ۵۳ درصد افزایش یافت.

 معزز افزود: حق بیمه روستائیان بین سه میلیون و ٩٠٠ هزار تا هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال درسال تعیین شده است که متقاضیان می‌توانند با پرداخت آن از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری بهره‌مند شوند.

معزز با بیان اینکه دو برابر این میزان توسط دولت و به عنوان یارانه بیمه‌ای به این صندوق پرداخت می‌شود، گفت: روستائیانی که توانایی پرداخت این حق بیمه را ندارند، می‌توانند حق بیمه خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

او از امکان انتقال سوابق بیمه‌ای به بیمه اجتماعی روستائیان خبر داد و گفت: روستائیانی که دارای سوابق بیمه‌ای درصندوق‌های مختلف هستند، می‌توانند سوابق خود را به این صندوق انتقال دهند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرآذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر١١٧ هزارخانوار روستایی در آذربایجانغربی زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان هستند.

معزز اضافه کرد: هم اکنون ۱۰١ کارگزار فعال این صندوق در استان فعال است و هر فرد می‌تواند با مراجعه به این صندوق‌ها با پرداخت مبلغ مورد نظر خود را بیمه کند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.