در آستانه نوروز ۱۴۰۰

رنگ های بهاری به کوچه های مشهد می نشیند

امسال شهرداری مشهد کوچه‌های بن بست شهر را رنگ آمیزی خواهد کرد تا حال خوش را به شهروندان هدیه کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین عبدالله زاده شهردار منطقه‌ ثامن مشهد درباره انگیزه اجرای طرح بهارانه کوچه‌های رنگی گفت: هدف مهم ما ایجاد حس مشارکت و همدلی مردم است و بنا داریم با اجرای چنین برنامه‌هایی در شهرداری، مردم را به‌سوی همراهی در امور منطقه تشویق کنیم.

او با بیان اینکه اجرای رنگ‌آمیزی کوچه‌ها به‌طور رسمی از سه‌شنبه ۱۹ اسفند از چند دیوار در خیابان شیرازی، بهشتی و سراب بهار آغاز شد، افزود:  برنامه حوزه فرهنگی باتوجه‌به شرایط آن، دیرتر از دیگر برنامه‌های استقبال از بهار آغاز شده است و درصورت مساعدبودن وضعیت جوی تا پایان سال در کوچه‌های منتخب منطقه ۸ ادامه خواهد یافت.

رنگ از شهرداری، نقش از مردم

شهردار منطقه ثامن مشهد ادامه داد: تنها هزینه‌های شهرداری در این طرح، مربوط به رنگ‌هایی است که دراختیار شهروندان قرار می‌دهد و البته مبلغ شایان‌توجهی نیست و در کوچه‌ها و خیابان‌های مختلف هم متغیر بوده و دیگر هزینه‌ها با مشارکت شهروندان است. گلدان‌هایی هم که دراختیار شهروندان قرار می‌گیرد از مواد بازیافتی تهیه شده است و همچنین شهروندان را تشویق کرده ایم برای درختان تن‌پوش‌های خلاقانه تهیه کنند.

بیشتر بخوانید

 
عبدالله زاده بیان کرد: طرحی که در کوچه‌ها اجرا می‌شود، الهام‌گرفته از پارچه‌های چهل‌تکه است اما رنگ ها در مناطق مختلف  متفاوت خواهد بود. دغدغه اصلی ما زیباسازی فضا‌های شهری در آستانه نوروز و حال و هوای بهاری است و رنگ‌های استفاده‌شده چندان مقاومتی ندارند؛ درصورتی‌که شهروندان از طرح استقبال کنند، شاید اجرای آن را در سال بعد ادامه بدهیم.

الهام‌بخش حال خوش نوروز

هم چنین محمد محسن مصحفی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، کوچه‌های رنگی را کار مشترکی بین اداره شورای اجتماعی محلات و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد برشمرد و گفت: این طرح تابه‌حال بازخورد خوبی درمیان مردم داشته است و  ابتدا در منطقه ثامن مشهد آغاز شد و اکنون در دیگر محلات مناطق شهر نیز اجرایی خواهد شد.

او افزود: جو بهارانه زیبایی در کوچه‌ها برپا شده است. ما به خانواده‌ها رنگ و روپوش، خاک و گلدان می‌دهیم، زمین را خط‌کشی می‌کنیم و ادامه کار را می‌سپاریم به آن‌ها که خودشان رنگ‌آمیزی و تزئین کنند. هدف از این برنامه مشارکتی آن است که شهروندان را از خانه بیرون بیاورد و حال و هوا و شادی عید بیشتر شود.
 
انتهای پیام//ح.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۳:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
میتونید ادرس دقیقش رو بگید ؟
آخرین اخبار