بلینکن: تایوان کشوری توانا و قدرتمند است!

وزیر خارجه آمریکا برای جزیره تایوان از واژه کشور استفاده کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با شکستن تابوی میان مقامات آمریکایی در استفاده از عبارات مورد استفاده برای اشاره به تایوان، این جزیره را ”کشور“ نامید.

بر این اساس، بلینکن در نشست کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا درباره دستور کار سیاست خارجی دولت بایدن، به یانگ کیم، نماینده حزب جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا که درخواست کرد آمریکا، تایوان را وارد نشست دموکراسی آتی کند، پاسخ داد.

بلینکن گفت: ”من دیدگاه شما را مطرح می‌کنم که تایوان یک دموکراسی قدرتمند، یک قدرت بسیار توانمند در فناوری و کشوری است که می‌تواند نه فقط به مردم خود، بلکه به جهان کمک کند. همه گیری کووید-۱۹ یک نمونه بسیار خوب در این باره است“.

وزارت امور خارجه آمریکا در خودداری از استفاده از واژه ”کشور“ برای اشاره به این جزیره، سیاستی نانوشته دارد که بخشی از پایبندی آمریکا به ”سیاست چین متحد“است. پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، اما از زمان ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید، واشنگتن تلاش کرده است سیاست تایوان مستقل را در پیش گیرد. اکنون دولت بایدن نیز نشان داده است همچنان بر سیاست دولت پیشین امریکا در قبال چین پایبند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار