مدیرکل مدیریت بحران کردستان:

آماده پاسخ به حوادث احتمالی در نوروز ۱۴۰۰ هستیم

فلاحی گفت: برای اجرای طرح آمادگی برای پاسخ به حوادث احتمالی در استان کردستان ویژه نوروز سال ۱۴۰۰ آمادگی‌های لازم وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد فلاحی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان  در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کردستان که با دستور کار‌های توزیع بین بانکی سهمیه اعلام شده اعتبارات استان از محل بند (خ) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه و اجرای اقدامات طرح آمادگی برای پاسخ به هرگونه مخاطره احتمالی در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ و چهارشنبه آخر سال ۱۳۹۹ برگزار شد بر جذب تسهیلات بیشتر در راستای حمایت از کشاورزان خسارت دیده و نیز رصد مداوم وضعیت استان و انجام اقدامات پیشگیرانه و آمادگی مناسب تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها در اجرای طرح آمادگی نوروز سال ۱۴۰۰ تاکید کرد.

او افزود: به منظور ایجاد هماهنگی و اتخاذ تمهیدات بازدارنده جهت مدیریت مطلوب مراسم‌های چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری)، مقرر گردید تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی و عملیاتی استان و شهرستان‌های تابعه، ضمن پیش بینی تمهیدات لازم برای فراهم سازی آسایش و رفاه آحاد جامعه و اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی بازدارنده، نسبت به برنامه ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوطه و نیز استقرار تیم‌های عملیاتی در مراکز تجمعی اقدام نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در ادامه با تاکید بر عدم برپایی نمایشگاه‌های نوروزی به دلیل شیوع ویروس کرونا بر اساس بخشنامه‌های مربوطه، آگاه سازی عمومی در خصوص عدم سکونت و استقرار در بستر و حریم رودخانه‌ها و مناطق پرخطر و حادثه خیز سطح استان به روش‌های مختلف از جمله نصب علایم و تابلو‌های هشداردهنده و ... و نیز برنامه‌های پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل ها، مراتع، پارک ها، فضا‌های سبز، عرصه‌های طبیعی و تفرجگاه‌ها را از جمله وظایف سازمان‌های مسئول برشمرد.

فلاحی افزود: در این جلسه همچنین مقرر گردید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان جزییات طرح «تحلیل پایداری و ارائه طرح تثبیت زمین لغزش روستای سورین شهرستان بانه و روستای تفین شهرستان سروآباد» را جهت تامین اعتبار و اجرا به فرمانداری شهرستان‌های بانه و سروآباد اعلام نماید.

او تاکید کرد: فرمانداری‌های مذکور بایستی نسبت به تامین اعتبار طرح بعنوان پروژه اولویت دار شهرستان از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ اقدام و پروژه‌های زهکشی و احداث دیوار حایل به منظور ایمن سازی روستا‌های فوق الذکر عملیاتی و اجرایی گردد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.