شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در اردبیل به ۵ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از مثبت شدن کرونای انگلیسی سه نفر دیگر از شهروندان استان و افزایش آن به ۵ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: براساس آخرین نتایج مشخص شده توسط آزمایشگاه تشخیص کرونا که لحظاتی قبل اعلام شد در سه نفر دیگر از هم استانی‌ها تست کرونای انگلیسی مثبت شده و با دو مورد روز گذشته در مجموع به ۵ مورد افزایش یافت.

او افزود: هم اکنون ۴ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری هستند و یکی از مبتلایان، پیگیری و بستری خواهد شد.

حبیب‌زاده گفت: سعی خواهیم کرد تمامی عزیزانی که از کشور عراق یا استان خوزستان وارد استان می‌شوند غربالگری کرده و اگر علامت‌دار بودند و تست آن‌ها مثبت بود بستری شوند و حتی اگر بی‌علامت باشند ممکن است ۵ روز در نقاهتگاه نگهداری و مراقبت شده تا دوره کمون بیماری آن‌ها سپری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: از همه خانواده‌هایی که مسافر از استان خوزستان یا کشور عراق دارند یا افرادی در این دو منطقه کار می‌کنند و به استان خواهند آمد درخواست می‌کنیم به محض ورود این افراد به استان، به سامانه ۴۰۳۰ یا تلفن مرکز مدیریت بیماری‌های شهرستان اطلاع داده تا غربالگری، معاینه و تست انجام شود و در صورت ابتلای افراد، سریعا درمان یا ایزوله صورت گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
وایییی