کاخ سفید از استعفای فرماندار نیویورک حمایت نمی‌کند

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد دولت از درخواست قانونگذاران آمریکایی برای استعفای فرماندار دموکرات نیویورک حمایت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا از هر شش زنی که فرماندار نیویورک را متهم به آزار جنسی کرده حمایت می‌کند، اما دولت منتظر نتایج تحقیقات دادستان کل نیویورک در این خصوص است.

جن ساکی روز جمعه در نشست مطبوعاتی کاخ سفید خاطرنشان کرد: رئیس جمهور معتقد است که هر زنی سزاوار آن است که صدایش شنیده شود، باید با احترام با او رفتار شود و باید بتواند داستان خود را بازگو کند.

او با بیان اینکه بایدن از "تحقیقات مستقل" در خصوص آزار جنسی فرماندار نیویورک حمایت می‌کند، گفت کاخ سفید از درخواست تعداد قابل توجهی از قانونگذارانی که خواستار استعفای کومو شدند، حمایت نمی‌کند.

شماری از قانون گذاران دموکرات و جمهوری خواه خواستار استعفای فرماندار نیویورک به دلیل طرح اتهامات جنسی علیه وی شدند. از جمله بیل دو بلازیو، شهردار نیویورک به تازگی اعلام کرد کومو دیگر نمی‌تواند به عنوان فرماندار خدمت کند.

اندرو کومو ۶۳ ساله، از سال ۲۰۱۰ در سمت فرماندار نیویورک فعالیت می‌کند و طی هفته‌های اخیر در دور تازه‌ای از اتهامات فساد اخلاقی افتاده و به آزار جنسی و رفتار ناشایست علیه زنان متهم شده است. رفتار‌های کومو اخیرا در محل کار به دلیل شکایات کارمندان خانم او، شدیدا تحت کنترل قرار گرفته است.

کومو به تازگی در یک کنفرانس خبری هرگونه تعرضی را انکار کرده و گفت: «من متوجه هستم که حساسیت‌ها تغییر کرده است و باید رفتارم را نسبت به قبل تغییر دهم. اما حاضر به استعفا نیستم.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار