انصارالله: پیشنهاد آتش‌بس آمریکا توطئه‌ای علیه یمن است

سخنگوی هیئت مذاکره کننده یمن پیشنهاد آتش‌بس ادعایی واشنگتن را توطئه‌ای توصیف کرد که هدف آن وارد کردن یمن به مراحل خطرناک‌تر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبدالسلام به پیشنهاد  آتش‌بس ارائه شده از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

سخنگوی هیئت مذاکره کننده یمن گفت: آنچه فرستاده آمریکا به یمن از آن به عنوان پیشنهاد یاد کرد، چیز جدیدی نداشت و همان نظر عربستان و سازمان ملل از یک سال پیش است.

محمد عبدالسلام  یادآور شد: در پیشنهاد آمریکا هیچ حرفی از توقف محاصره و آتش بس نشده، بلکه یک نوع دور زدن صوری برای بازگشت محاصره به شکل دیپلماتیک است. از جمله شروط مطرح شده در این طرح، تعیین و صدور مجوز‌های فرودگاه صنعا توسط ائتلاف متجاوز است.

وی تاکید کرد: اگر برای آتش بس و توقف محاصره جدی بودند، آن را اعلام می‌کردند و می‌دیدند که ما از آن استقبال می‌کنیم. اینکه فرستاده‌ای از آمریکا بیاید و طرحی پایین‌تر از فرستاده سازمان ملل بدهد، قابل قبول نیست.

این مقام انصارالله یمن گفت: آنچه فرستاده آمریکا مطرح کرد، توطئه‌ای برای وارد کردن یمن به مرحله‌ای خطرناکتر از حال حاضر است. آنچه را که آن‌ها در جنگ و ویرانگری بدست نیاوردند، قطعا در گفتگو هم بدست نخواهند آورد.

محمد عبدالسلام در ادامه افزود: از شش سال پیش تاکنون تجاوز و محاصره حتی یک روز هم متوقف نشده است؛ بنابراین برداشت آمریکا از جنگ و محاصره چیست؟ آمریکایی‌ها با ارائه شروط عربستان به عنوان پیشنهاد آتش بس ثابت کردند که علنا خود آن‌ها در پس جنگ و محاصره قرار دارند.


بیشتر بخوانید


سخنگوی هیئت مذاکره کننده یمن ضمن بیان این مطلب که هیچ تغییر واقعی به سمت آتش بس و پایان محاصره وجود ندارد و تمام این موارد به دست طرف مقابل است، افزود: می‌خواهند ما به آنچه آن‌ها در جنگ نتوانستند محقق کنند در گفتگو به آن‌ها بدهیم؛ این واقعیتی است که هم باید بدانند. آنچه فرستاده آمریکا در مورد ورود کمک‌های انسانی به یمن و نرسیدن آن به مستحقان آن گفت، دروغی بزرگ است.

محمد عبدالسلام یادآور شد: نفتکش‌هایی که تجار یمن با اموال خود خریده اند و از سازمان ملل مجوز دریافته کرده اند را ائتلاف سعودی توقیف می‌کند؛ این یک اقدام ظالمانه است. همه شروطی که برای ورود کمک‌های انسانی ارائه شده بود را پذیرفتیم و هنگامی که بهانه‌ای برای ادامه محاصره نیافتند، گفتند که این کمک‌ها به مستحقان آن نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار