احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر آمریکا در قبال پروژه نورد استریم ۲

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اعمال تحریم‌های بیشتر در قبال پروژه صادرات گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم ۲ را بررسی می‌کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از احتمال تحریم‌های بیشتر روسیه در پروژه نورد استریم ۲ گفت.

ند پرایس اعلام کرد: اگر مشخص شود فعالیت‌های مربوط به پروژه نورد استریم ۲، به حد آستانه تعیین شده ما رسیده است، تحریم‌های بیشتری در این باره وضع خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: رئیس جمهور، وزیر خارجه و دیگران دیدگاه دولت را در این باره شفاف سازی کرده اند. اینکه نورد استریم ۲ ایده بدی است. این برخلاف منافع انرژی اعلام شده خود اروپا است و نیز با منافع ما در منطقه مغایر است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دستورالعمل‌های کنگره که رئیس جمهور را ملزم می‌کند کنگره را هر ۹۰ روز از تحولات مربوط به پروژه نورد استریم ۲ مطلع کند، توضیح داد: در دوره ۹۰ روزه، ما ارزیابی فعالیت پروژه نورد استریم ۲ را که در حال انجام است، ادامه خواهیم داد.

پرایس تاکید کرد: شک نداشته باشید این دولت از قانون پیروی خواهد کرد و اگر قانون می‌گوید که اشخاص حقوقی باید بخاطر فعالیت لوله گذاری نورد استریم ۲ تحریم شوند، گمان می‌کنم که در این باره، موارد بیشتری از ما خواهید شنید.

گروهی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نیز به تازگی از وزیر خارجه این کشور خواستند تا تحریم‌های بیشتری را در ارتباط با پروژه خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ وضع کند. گروهی از اعضای کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن ابراز نگرانی کردند اظهارات دولت بایدن در مخالفت با پروژه نورد استریم ۲ در تطابق با اقدامات آن نیست.

به تازگی نیز گروهی متشکل از ۴۰ سناتور جمهوری خواه در نامه‌ای به جو بایدن پروژه نورد استریم ۲ را نقض آشکار قوانین آمریکا دانسته و تحریم‌های بیشتر در این خصوص را خواستار شدند. در این نامه آمده است: عدم موفقیت دولت در شناسایی و وضع تحریم‌های جدید، نشانگر تمایل برای اجازه دادن به رئیس جمهور روسیه برای مسدود کردن منابع گاز اروپا و افزایش اهرم‌های ژئوپلیتیکی [روسیه] است.

دولت پیشین آمریکا شرکت‌هایی را که خدمات یا بودجه‌ای را برای به روزرسانی یا نصب تجهیزات ارائه می‌دادند، تحت تحریم‌های خود قرار داده بود. پیش از این وزارت خارجه آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه نورد استریم ۲ و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در این پروژه اعمال کرد.

عملیات لوله‌گذاری پروژه صادرات گاز روسیه موسوم به نورد استریم ۲ به تازگی و بعد از یک سال وقفه به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا دوباره رسماً از سر گرفته شد.

حدود یک سال پیش کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. حالا ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار