رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انجام مسافرت یکی از خطرناکترین اقدامات در زمان شیوع کرونای انگلیسی است

کوهپایه‌زاده گفت: جابجایی جمعیت یکی از خطرناکترین اقدامات است که موجب چرخش ویروس جهش یافته انگلیسی می‌شود.

جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم پرهیز از مسافرت در ایام تعطیلات عید نوروز اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، نظر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور این است که عید امسال مردم نباید به مسافرت بروند.

او ادامه داد: انجام سفرهای نوروزی باعث جابجایی جمعیتی در سراسر کشور خواهد شد، این موضوع منجر به انتقال و چرخش احتمالی ویروس کرونا از نقاط آلوده و‌ با وضعیت نامناسب به دیگر شهرهای کشور می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: جابجایی جمعیتی یکی از خطرناکترین اتفاقات ممکن را بروز می دهد که آن هم چرخش ویروس جهش یافته انگلیسی است که قدرت سرایت بالایی دارد. عید امسال نباید مسافرتی در کشور انجام بگیرد و مردم باید نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری داشته باشند.

کوهپایه زاده تاکید کرد: در حال حاضر استان خوزستان وضعیت نامناسبی دارد و اگر مسافرت‌ها در ایام تعطیلات عید انجام شود و مردم به مناطق شمالی و سواحل جنوبی کشور سفر کنند، باعث چرخش ویروس جهش یافته جدید در تمام نقاط کشور خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: تا رسیدن به شرایط نرمال باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیقی رعایت کنیم، همچنین فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در اماکن شلوغ  باید رعایت شود. در حال حاضر زدن ماسک و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون از ابزارهای موجود برای پیشگیری از بیماری کروناست.


بیشتر بخوانید


انتها ی پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۳۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
یک آنفولانزااینقدردردسرنداره که کرونای انگلیسی داره.دائم تو خونه ملت بشینندوهواخوری نروندبیشترمریض میشوند.اکسیژن واسه بیمارریوی مفیده.قبل ازکرونابخاطردی اکسیدکربن ملت نباید بیرون میرفتندالان هم این مدلی مسخرشودرآوردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
باید همه ی راههای مسافرت به هر روشی واژه هر شهری به هر شهری با هر وسیله‌ای برای همه‌ی کشور توسط یک قوای نظامی و انتظامی
ضریح وبی گذشت بدون تبصره ودر رو در کل کشور ممنوع شود هرچه زودتر اعلام وبا قدرت اجرا شود
آخرین اخبار