ضامنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نوسازی بیش از ۷۵ هزار تاکسی فرسوده تا سال ۹۹/ ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره جزئیات نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال ۹۹، توضیحاتی داد.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات تاکسیرانی در یکسال گذشته در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، اظهار کرد: ناوگان تاکسیرانی با تعداد ۳۱۸ هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول است که از این تعداد در شهر تهران ۷۶ هزار خودرو تاکسی فعال هستند. طبق مصوبه هیئت وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ده سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده است و به رغم طرح خوبی که در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده از ابتدای سال ۹۵ آغاز شد، در سال ۹۹ موفق به نوسازی ۷۵۶۷۰ دستگاه تاکسی فرسوده شدیم.

ضامنی درباره نوسازی تاکسی‌ها و مشکلات پیش‌روی تاکسی‌داران، بیان کرد: در روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده، با مشکلاتی مثل افزایش بی رویه قیمت خودرو و از طرفی بحث عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها مواجه شدیم که فرآیند نوسازی را با مشکل مواجه کرد، علیرغم تمام این مشکلات در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم فرآیند نوسازی را مجدداً فعال کنیم که در ادامه در ابتدای سال ۹۹ به مشکل الزام مندرج در آئین نامه قانون هوای پاک مبنی بر ارتقای سطح آلایندگی خودرو‌های تولیدی از استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ برخوردیم که خودرو ساز آمادگی اجرای آن را نداشت، با انعکاس موضوع به دولت و همچنین موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، مجوز نوسازی ۵ هزار دستگاه تاکسی با استاندارد یورو ۴ صادر شد. با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه تا مهر ماه سال ۹۹ تعداد ۴۹۳۵ دستگاه تاکسی نوسازی و تحویل متقاضیان شد.

ضامنی یادآور شد: فرآیند تحویل خودرو با استاندارد یورو ۵ طبق اعلام آمادگی شرکت خودروساز، از ۱۵ آبان ماه سال ۹۹ با هدف تداوم نوسازی تاکسی‌های فرسوده دوباره از سر گرفته شد، در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال ۹۹، از تعداد ۲۴۷۳۳ متقاضیان ثبت نام شده تعداد ۹۱۸۰ پیش فاکتور صادر و خودروی جایگزین تعداد ۷۶۵۹ دستگاه تحویل مالکان داده شد و تعداد ۱۱۸۰ دستگاه در روند شماره گذاری و تحویل خودرو است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار