سردرگمی بیمه‌شدگان پس از حذف دفترچه بیمه

طرح حذف دفترچه از ابتدای اسفند ماه امسال سبب سرگردانی بیمه‌شدگان و نارضایتی بیماران شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، طرح نسخه نویسی الکترونیک و خداحافظی با دفترچه‌های کاغذی طرح بزرگی است که سازمان تأمین اجتماعی نسبت به آن از اول اسفند ماه اقدام کرده و در مراکز درمانی و داروخانه‌ها سبب سرگردانی بیمه‌شدگان و نارضایتی بیماران شده است.

اجرای طرح توقف صدور دفترچه درمانی یک طرح کلان است و این را باید گفت که هیچ طرحی در سطح کلان خالی از مشکل نیست.

سیاحی، معاون ستاد پزشکی تامین اجتماعی البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: از اول اسفند ماه تا ۱۶ اسفند ماه بیش از ۸۵ هزار نسخه الکترونیکی صادر شده که در مقایسه بامدت مشابه در ماه قبل رشد حدود ۶ هزار نسخه را نشان می‌دهد.

معاون ستاد پزشکی تامین اجتماعی البرز افزود: طرح حذف دفترچه‌های کاغذی گام مهمی در رابطه با کاهش میزان مصرف کاغذ و دست به دست شدن دفترچه‌های بیمه با توجه با شیوع ویروس کروناست و بیماران می‌توانند تنها با ارائه کارت ملی، شنا سنامه‌های جدید خود از تمامی خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

سیاحی گفت: بنابر اعلام مسئولان داروخانه‌ها با وجود پیگیری انجام‌شده از طرف آن ها، بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی ساز و کار اجرای طرح را فراهم نکرده است.

او افزود: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی و همچنین از طریق واحد رسیدگی به شکایت مدیریت درمان البرز با شماره ۳۲۷۴۳۲۰۳ نسبت به هرگونه شکایت اقدام کنند.

انتهای پیام/ ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۵۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
یه تعداد مسئول بیمار با تصمیم گیریهای غلط مردمو جامعه را به سخره گرفتن وقتی زیر ساختها اماده نیست چجوری میخواهند این حجم عظیم بیمه شدگان را مدیریت کنند از اول هم معلوم بود دولت با این کار فار روبه جلو جهت جوابگو نبودن هست و صد البته دولت بعدی را دچار مشکل بکند تا بی کفایتی خودش را به گردن دولت مردان بعدی بندازد