کارشناس هواشناسی استان ایلام خبر داد؛

کاهش دمای هوای ایلام از امروز

رستمی گفت: از امروز حدود ۶ الی ۸ درجه کاهش دما را خواهیم داشت و صبح شنبه هوای سردی را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

رستمی کارشناس هواشناسی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: از روز گذشته یک سامانه ناپایدار وارد استان شد و به سبب آن شاهد افزایش ابر، وزش باد شدید و در برخی از نقاط شاهد بارش خفیف باران بودیم.

او ادامه داد: انتظار ما این است که از امروز این سامانه بارشی تقویت شود و فعالیت بارشی آن آغاز شود.

کارشناس هواشناسی استان ایلام اظهار کرد: این سامانه به طور کلی، تمام استان را در بر می‌گیرد، اما برآورد ما این است که در مناطق نیمه شمالی و شرقی استان پتانسیل بارش‌ها بیشتر از سایر نقاط استان باشد.

او مطرح کرد: فعالیت این سامانه بارشی به طور کلی به صورت وزش باد شدید، بارش باران، تگرگ و رعد و برق خواهد بود و با توجه به هسته نسبتا سردی که این سامانه دارد، می‌توانیم شاهد بارش برف در ارتفاعات نیز باشیم.

رستمی بیان کرد: این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز تضعیف شده و از استان خارج می‌شود.

او افزود: شنبه ، جو تقریبا پایداری را شاهد خواهیم بود و احتمال بارش‌های پراکنده را داریم.

کارشناس هواشناسی استان ایلام مطرح کرد: از امروز حدود ۶ الی ۸ درجه کاهش دما را خواهیم داشت و صبح شنبه هوای سردی را در سطح استان شاهد خواهیم بود، اما از اوایل هفته آینده، این سردی هوا جبران خواهد شد و جو پایداری را خواهیم داشت.

او ادامه داد: به سبب ورزش باد شدیدی که در منطقه وجود دارد، همگرایی باد می‌تواند باعث تشکیل گرد و خاک شود و احتمال نفوذ گرد و خاک طی اواخر وقت امروز و روز شنبه در سطح استان وجود دارد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.