۱۰ حکم کیفری عجیب و غریب

بعضی از جنایات، می‌توانند مجازات بهتری از زندان داشته باشند. شرمساری عمومی یکی از این مجازات هاست.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هنگامی که شما جنایتی را مرتکب می‌شوید، طبیعتا باید مدت زمانی را در زندان بگذرانید. اما وقتی با یک قاضی خلاق طرف باشید، حکم لزوما زندان نخواهد بود و مجازات‌هایی را می‌بینید که بیش از آن چه تصور می‌کنید، با جرم متناسب اند؛ از نگه داشتن تابلو شرمساری جلوی صورت گرفته، تا گذراندن یک روز با الاغ! گاهی اوقات پرداخت بدهی خود به جامعه، به جای زندان، فقط شرمساری عمومی را نیاز دارد. در این جا ۱۰ حکم عجیب و جالب قاضی‌ها را بخوانید.

(مجسمه لیدی دادگستری، ملانی استتسون، در خارج از ساختمان دادگاه عالی ایالات متحده)

۱- به زن دستور داده شد تابلوی "من احمق هستم" را در خیابان نگه دارد

در نوامبر ۲۰۱۲، قاضی شهرداری، پینکی کار، به شنا هاردین ۳۲ ساله دستور داد دو روز در ساعات شلوغ، در قسمتی از شهر بایستد و تابلویی که روی آن نوشته شده بود: "فقط یک آدم احمق برای اجتناب از اتوبوس مدرسه در پیاده رو رانندگی می‌کند. " را نگه دارد.

هاردین گناهکار اعلام شد؛ چرا که وقتی اتوبوس در حال پیاده کردن بچه‌های مدرسه‌ای بود، توقف نکرد. هم چنین گواهینامه هاردین به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق درآمد و ۲۵۰ هزار دلار نیز جریمه شد. قاضی اظهار کرد امیدوار است این حکم به رانندگان دیگر یادآوری کند برای اتوبوس مدرسه صبر داشته باشند.

۱۰ حکم کیفری عجیب و غریب

تحقیر عمومی به عنوان نوعی مجازات در اروپا و ایالات متحده، سابقه‌ای طولانی دارد. در سراسر این کشورها، برخی از قضات شروع به محکوم کردن محکومین به روش شرمساری عمومی کردند. به طوری که مجریمن باید جنایات خود را به روش‌های تحقیرآمیز در معرض نمایش عموم قرار دهند. در حالی که قضات از این ایده حمایت کرده اند، باید دید که آیا شرمندگی و تحقیر در جلوگیری از تکرار جرایم موثر است یا خیر.

۲- مو در برابر مو

در ماه مه ۲۰۱۲، قاضی بخش نوجوانان ایالت کلرادو، اسکات جوهانسن، به مادر یک متهم جوان راهی برای کاهش مجازات دخترش پیشنهاد داد. دختر سیزده ساله این خانم، کیتلن لوپان، و دوستش، با یک کودک ۳ ساله در رستوران مک دونالدز دوست شده و سپس با قیچی مو‌های دختر بچه را کوتاه کرده بودند!

در جلسه دادرسی رسیدگی به آزار کودک ۳ ساله و هم چنین پرونده دیگری که شامل قلدری و تهدید با تماس تلفنی به یک نوجوان دیگر بود، قاضی جوهانسن، کیتلن را به ۳۰ روز بازداشت و ۲۷۶ ساعت خدمات اجتماعی محکوم کرد. اما سپس او به مادر کیتلن، والری برونو، پیشنهاد داد اگر می‌خواهد حکم دخترش کاهش پیدا کند، می‌تواند همان جا در دادگاه، مو‌های دخترش را قیچی کند. برونو مو‌های دم اسبی دخترش را قیچی کرد؛ اما بعداً پشیمان شد و از قاضی جوهانسون شکایت کرد.

یوهانسن به دوست کیتلن که یازده ساله بود، نیز دستور داد موهایش را کوتاه کند؛ اما به او اجازه داده شد که برای انجام این کار به آرایشگاه برود.

۳- یک جوان ۱۷ ساله به ۱۰ سال کلیسا رفتن محکوم شد

تایلر آلرد ۱۷ ساله، در نوامبر ۲۰۱۲، در دادگاه تولسا اوکلاهما به قتل اعتراف کرد. آلرد در دسامبر سال ۲۰۱۱، با یک دستگاه وانت تصادف کرد. کسی که داخل وانت بود، دوست آلرد، جان لوک دام ۱۶ ساله، در این تصادف کشته شد. در زمان تصادف، آلرد الکل مصرف کرده بود و با این که مست نبود، به نظر می‌رسید که به دلیل کم سن بودن، تا حدی تحت کنترل الکل بوده است.

طبق گزارش ها، خانواده جان لوک، این حادثه را یک اتفاق تصادفی دانستند. خواهرش کیتلین دام گفت: "ما نمی‌خواهیم ببینیم دو زندگی به خاطر یک اشتباه تلف شده اند. "

بر این اساس قاضی مایک نورمن، در حکم آلرد ملایمت به خرج داد. او لیستی از شرایط را تهیه کرد و به آلرد گفت اگر می‌خواهد تا ۱۰ سال آینده به زندان نرود، باید تمام کار‌های داخل لیست را انجام دهد. آلرد باید از دبیرستان فارغ التحصیل شود، از مدرسه جوشکاری فارغ التحصیل شود، به مدت یک سال آزمایش مواد، الکل و نیکوتین بدهد، در مراسم‌های مربوط به قربانی شرکت کند و یک شرط عجیب: برای ۱۰ سال آیند، هر هفته به کلیسا برود!

وکیل آلرد اظهار داشت که اجرای این حکم مشکل نخواهد بود؛ چرا که آلرد همین الآنش هم هر یکشنبه در کلیسا شرکت می‌کند.

۴- کودک ۶ ساله محکوم به مدرسه راهنمایی و رانندگی شد

در سال ۲۰۰۹، در لس لوناس، جان بادی سانچز، قاضی نیومکزیکو، پسری ۶ ساله را به مدرسه راهنمایی و رانندگی فرستاد. مادر این پسر به دلیل این که نمی‌توانست کمربند ایمنی پسرش را ببندد، جریمه می‌شد. او برای سانچز توضیح داد که پسرش از بستن کمربند ایمنی خودداری و بار‌ها و بار‌ها آن را باز می‌کند. او برای تربیت پسرش کمک خواست!

سانچز از یک مربی آموزش رانندگی خواست تا کلاسی ویژه مادر و پسر درباره کمربند ایمنی برگزار کند.

۵- صاحب خانه دستور گرفت در ساختمان خراب خودش زندگی کند

در سال ۲۰۰۸، قاضی دادگاه مسکن کلیولند، ری پیانکا، به صاحب خانه‌ای که چندین قانون ساخت و ساز در ده‌ها ملک اجاره‌ای را نقض کرده بود، دستور داد تحت حبس خانگی در یکی از واحد‌های خودش قرار بگیرد. نیکلاس دیونیسوپولس مجبور شد شش ماه در یکی از خانه‌های فرسوده اجاره‌ای خود زندگی کند، ۱۰۰۰۰۰ دلار جریمه نقدی بدهد و هم چنین تمام اجاره مستاجران را برای تعمیرات املاک خود استفاده کند.

۶- زن فقط نان و آب دریافت می‌کند

یک زن تگزاسی که در سال ۲۰۰۵ به گرسنگی دادن دو اسب محکوم شد، با یک شرط غیرمعمول، ۳۰ روز حبس در زندان دریافت کرد. او در سه روز اول باید فقط نان و آب می‌خورد!

قاضی مایک پیترز گفت: "او در این سه روز بیشتر از کل غذایی که اسب هایش گرفتند، آب و نان خواهد گرفت. " وی هم چنین دستور داد عکس‌هایی بزرگ از اسب‌های گرسنه را به دیوار سلول ملیسا داون سوئینی بزنند تا یادآور جنایت او باشد. به گفته دادستانی، سوئینی بیش از چهار ماه اسب‌ها را بدون غذا و سرپناه بیرون رها کرده بود. یکی از اسب‌ها جان سالم به در نبرد؛ اما اسب دیگر تحت کفالت شخصی جدید قرار گرفت.

۷- چشم‌های یک نوجوان را پس از سرقت از فروشگاه فیلم بستند

استاد "مجازات‌های خلاقانه"، یک قاضی دادگاه شهرداری اوهایو، مایکل‌ای سیکونتی است. سیکونتی در طی سال ها، ده‌ها حکم غیرمعمول صادر کرده است. او راجع به حکم‌های منحصر به فردانه اش می‌گوید:"امروزه نمی‌توان مجرمان را سنگسار کرد. عدالت این است که آن‌ها از اشتباهات خود یاد بگیرند. "

در یکی از دادگاه ها، سیکونتی به جرمی شروود ۱۸ ساله که به سرقت از فروشگاه فیلم محکوم شده بود، دستور داد تا بیرون فروشگاه، چشم بسته بنشیند و یک تابلو در دست خود نگه دارد که می‌گفت:"به شر نگاه نکن". کاری که سیکونتی همیشه می‌کند، این است که به متهم حق انتخاب بین حکم سنتی و حکم خلاقانه متناسب با جرم خود را می‌دهد. در پرونده شروود، حکم سنتی، گذراندن ۳۰ روز در زندان بود.

۱۰ حکم کیفری عجیب و غریب

۸- وندال‌ها یک روز را با یک الاغ می‌گذرانند

قاضی ایالت اوهایو، مایکل سیکونتی، به یک دختر و پسر که یک مراسم تولد عیسی مسیح را خراب کرده بودند، دستور داد به عنوان عذرخواهی، با یک الاغ در شهر راهپیمایی کنند.

در شب کریسمس در سال ۲۰۰۳، جسیکا لانگ و برایان پاتریک، در شبستان یک کلیسای کاتولیک، مجسمه کودکی حضرت عیسی را از شکل انداختند و خراب کردند. سیکونتی این زوج را به ۴۵ روز زندان محکوم کرد و هم چنین دستور داد تحت معالجه به خاطر مصرف مواد مخدر و الکل قرار بگیرند. اما آن‌ها ابتدا باید با یک الاغ که تابلویی به آن وصل بود، از خیابان عبور می‌کردند. روی تابلو نوشته شده بود: "به خاطر شوخی خرکیمان عذر می‌خواهیم". هم چنین به آن‌ها دستور داده شد که مجسمه جدیدی را جایگزین مجمسه خراب شده بکنند.

۹- حکم "من یک دزد هستم": هر آخر هفته، به مدت شش سال

در سال ۲۰۱۰، دنیل میرلس و همسرش الویز، به جرم سرقت بیش از ۲۵۵۰۰۰ دلار از هریس کانتی، محکوم شدند. آن‌ها این پول را از صندوقی که برای قربانیان جرایم بود، دزدیده بودند. پس از التماس از قاضی کوین فاین، این دو به یک مجازات تحقیرآمیز طولانی محکوم شدند.

علاوه بر زندان، حکم بازپرداخت پول و انجام خدمات اجتماعی، این زوج به نگه داشتن تابلویی با عنوان "من یک دزد هستم. " در یک تقاطع شلوغ شهر، به مدت پنج ساعت هر آخر هفته، به مدت شش سال محکوم شدند.

هم چنین به زوج میرلز دستور داده شد جلوی خانه خود تابلویی را با عنوان "ساکنان این خانه، دنیل و الویز میرلس، سارقان محکوم شده هستند. "، قرار دهند.

۱۰- گذراندن یک شب در جنگل پس از رها کردن بچه گربه‌ها

مایکل سیکونتی، قاضی ایالت اوهایو، در سال ۲۰۰۵، میشل موری ۲۵ ساله را به گذراندن یک شب در جنگل، بدون غذا و تجهیزات کمپینگ، محکوم کرد. موری ۳۵ بچه گربه را در پارک رها کرده بود، نه بچه گربه مردند و تعداد زیادی از آن‌ها در وضعیت بد جسمی یافت شدند.

سیکونتی چندین گزینه مجازات برای موری ارائه داد. موری بین ۹۰ روز زندان به دلیل رها کردن حیوانات خانگی، ۱۴ روز زندان همراه با ۱۵ روز حبس خانگی، ۳۲۰۰ دلار کمک به انجمن انسانی همراه با ۵۰۰ دلار کمک به محیط بانان پارکی که بچه گربه‌ها را پیدا کرده بودند، و گذراندن یک شب به تنهایی در جنگل حق انتخاب داشت.

موری جنگل را انتخاب کرد. در اصل، در حکم وی شرط شده بود که او نمی‌تواند غذا و وسیله‌ای برای گذراندن وقت، مانند کتاب، داشته باشد؛ و می‌تواند فقط لباسی را که بر تن دارد، همراه داشته باشد؛ اما به دلیل دمای هوا، سیکونتی به او اجازه داد آتش روشن کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
قیمت الاغ بالا رفته جدیدا الاغ داشتن یجوربا کلاسی هست انبرنسا تولید میکنه که نگو ازشیرش هم استفاده میکنن عشق فقط الاغ جون
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۲۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
اینگونه احکام مسخره و مزخرف غیر عقلانی فقط بخاطر بی خردی و بی ایمانی و خودشیفتگی قاضیان ناعادل صادر می شود . والسلام و صلوات التماس تفکر .
آخرین اخبار