انتقاد مک‌کانل از تمدید حضور گارد ملی اطراف کنگره آمریکا

رهبر اکثریت سنای آمریکا از حضور گارد ملی در اطراف کنگره این کشور و فضای امنیتی ایجاد شده در اطراف این ساختمان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنای آمریکا، امروز (چهارشنبه) از تمدید حضور گارد ملی در اطراف کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی انتقاد کرد.

مک‌کانل در این باره گفت: «با سطح امنیتی اطراف کنگره احساس راحتی ندارم و به‌نظرم واکنشی اغراق‌آمیز است.»

هزاران نفر از طرفداران ترامپ دو هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، و به‌منظور جلوگیری از تایید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره در واشنگتن دی‌سی حمله کردند.

پس از آن ترامپ به اتهام «تحریک به شورش» برای دومین‌بار در کنگره محاکمه شد؛ اما در جریان بررسی دومین استیضاحش و با رأی‌گیری سناتور‌ها، با ۵۷ رأی به مجرم بودن و ۴۳ رأی به بی‌گناه بودن، از اتهامات وارده تبرئه شد.

روز گذشته بار دیگر «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: «استقرار نیرو‌های گارد ملی در اطراف کنگره تمدید می‌شود.»

موافقت پنتاگون با تمدید استقرار نیرو‌های گارد ملی در کنگره آمریکا نشان می‌دهد مقامات آمریکایی همچنان از احتمال بروز اعتراضات و ناآرامی‌های جدید در پایتخت این کشور نگران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار