خسارات کسبه بازارچە اصغری مهاباد پرداخت شد

بخشی از خسارات وارده به مغازه داران بازارچه اصغری مهاباد امروز از طریق بیمه مرکزی پرداخت شد.

به گزاش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، صبح امروز جلسه ای با حضور مدیرکل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی، کارشناسان بیمه کوثر، فرماندار، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان شهرستان و کسبه بازارچه اصغری در کانون فجر برگزار شد.

 نعمتی کارشناس رسمی بیمه مرکزی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه میزان خسارت وارده بر اموال پس از حادثه مهیا نبود، میزان پرداختی به هر مغازه دار براساس خوداظهاری و بررسی شرایط سایر مغازه‌های هم صنف انجام شده تا حقی از کسی ضایع نشود.

او با بیان اینکه علت اصلی حادثه اتصال برق اعلام شده است، افزود: بیمه عامل حداکثر تعهد خود را نسبت به حادثه تقبل کرده و امروز طی مراسمی به ۳۷ مغازه دار براساس میزان آسیب خسارت پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد هم در این مراسم اظهار داشت: پرداخت خسارت از طرف بیمه تنها بخشی از اقدامات جبران زیان وارده به کسبه بازار است و اهدای تسهیلات ارزان و همچنین کمک از محل صندوق حوادث غیر مترقبه نیز در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال به کل بازارچه خسارت وارد شده است، اضافه کرد: مقرر شده به ازای هر مغازه یک میلیارد ریال تسهیلات از محل وزارت تعاون کار، رفاه اجتماعی و در مجموع ۷۰ میلیارد ریال وام کم بهره به کسبه بازارچه پرداخت شود.

محمودزاده تصریح کرد: همچنین از طرف استانداری آذربایجان غربی ۴۰ میلیارد ریال از محل صندوق خیران برای جبران بخش دیگری از خسارت وارد بر کسبه در نظر گرفته شده است.

خدرلو معاونت استاندار و فرماندار ویژە شهرستان مهاباد در خصوص تامین منابع مالی و جبران خسارات که در کمترین زمان ممکن انجام گرفته، اظهار داشت: ارایه تسهیلات ویژه، پیگیری از محل بیمه کوثر و شرکت توزیع برق و همچنین کمک‌های مردمی بخش زیادی از ضرر مالی کسبه را جبران کرده است.

او همچنین ضمن تقدیر از مجموعه مدیریت بحران شهری، شهردار و پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بر بازارسی و نظارت بر دیگر اماکن عمومی نیز تاکید کرد و گفت: مکان‌های آسیب پذیر و دیگر بازارچه و مجتمع‌های تجاری مهاباد نیز باید بررسی و آسیب شناسی شود تا در آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم چرا که با کمترین هزینه پیشگیری می‌تواند از بیشترین خسارت‌ها جلوگیری کرد.

در پایان این مراسم مغازداران چک‌های پرداخت خسارت بیمه را دریافت کردند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.