دیدار وزیر خارجه روسیه با ولیعهد سعودی

محمد بن سلمان در دیدار با وزیر خارجه روسیه در خصوص روابط دوجانبه و زمینه‌های همکاری‌های مشترک سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی امروز چهارشنبه نشستی در ریاض، پایتخت عربستان با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه داشت که در سفری رسمی به عربستان سفر کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد: شاهزاده محمد بن سلمان و لاوروف در خلال این نشست به روابط دوجانبه و نیز زمینه‌های مشترک و راه‌های حمایت و توسعه آن در زمینه‌های مختلف پرداختند.

دو طرف در این نشست اوضاع منطقه و بین الملل و نیز هماهنگی تلاش‌های صورت گرفته در قبال آن از جمله تقویت امنیت و ثبات و نیز شماری از مسائل مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خبرگزاری رسمی عربستان همچنین اعلام کرد لاوروف و محمد بن سلمان در این نشست تبریک‌های متقابل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی را رد و بدل کردند.

در این نشست شماری از مقامات ارشد دو طرف از جمله وزیر انرژی و خارجه عربستان حضور داشتند.

گفتنی است پیش از این نیز رسانه‌های خبری از گفت و گوی تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و نارندرا مودی، نخست وزیر هند خبر داده بودند. بر اساس این گزارش، نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز چهارشنبه، تماسی تلفنی با ولیعهد سعودی بر قرار کرد.

نخست وزیر هند و ولیعهد سعودی در این تماس، عملکرد شورای همکاری راهبردی دوجانبه را که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده بود، مورد بررسی قرار دادند و از رشد مداوم همکاری هند و عربستان ابراز رضایت کردند. دفتر نخست وزیری هند اعلام کرده بود مودی در این تماس از تمایل خود برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور سخن گفت.

نارندرا مودی همچنین از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دعوت کرد تا به هند سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار