اولین جلسه مشترک کارگروه راهبردیِ آمریکا و رژیم صهیونیستی

کارگروه مشورتی-راهبردی واشنگتن و تل‌آویو فردا اولین جلسه مشترک خود را برگزار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اولین جلسه مشترک میان کارگروه مشورتی-راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی فردا به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

در بیاینه کاخ سفید در این باره آمده است: «فردا (۱۱ مارس) اولین جلسه مشترک میان کارگروه مشورتی-راهبردی آمریکا و اسرائیل به شکل مجازی و به ریاست "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی آمریکا، و "بن شبات" همتای اسرائیلی، او برگزار خواهد شد.»

در ادامه این بیانیه نیز آمده است: «در این جلسه برسر مسائل منطقه و مباحث چند ماه گذشته میان دو طرف بحث و رایزنی انجام خواهد شد. این جلسه بخشی از مذاکرات گسترده‌تر میان واشنگتن و تل‌آویو برای روابط دوجانبه بیشتر در آینده است.»

پیش‌تر اعلام شده بود آمریکا و رژیم صهیونیستی در نظر دارند «کارگروه راهبردی ایران» را بار دیگر احیا کنند. این کارگروه در دوره نخست ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» تشکیل شده بود و در آن زمان محل اصلی برنامه‌ریزی‌های اعمال فشار بر ایران بود.

اما در دوره دوم این کارگروه به محلی برای ابراز مخالفت برسر برجام تبدیل شد.

ریاست این کارگروه را مشاوران امنیت داخلی دو طرف برعهده خواهند داشت و مقام‌های ارشد امنیتی، دیپلماتیک و اطلاعاتی نیز اعضای آن خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار