برگزاری دومین پویش تهیه جهیزیه زوج‌های نیازمند در اردبیل

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: دومین پویش تامین و اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سجاد انوشیروانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: این پویش همزمان با اعیاد شعبانیه و میلاد مبارک امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و مجمع خیرین ازدواج به صورت استانی برگزار خواهد شد.

او با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اقدام‌های صورت گرفته در زمینه ازدواج و آموزش‌های مرتبط افزود: برای ۳۰ زوج نیازمند در مرحله نخست این پویش با کمک سازمان‌های مردم نهاد، هیات‌های ورزشی و کمک مجمع خیرین ازدواج استان اردبیل جهیزیه تهیه و اهدا شد.

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: نیاز است همه ارگان‌های دولتی و غیردولتی و خیران در این راستا وارد عمل شوند تا شاهد آغاز زندگی‌های سالم، موفق و رواج ازدواج آسان در بین خانواده‌ها و جوانان این استان باشیم.

او با اشاره به ضرورت آموزش قبل، حین و پس از ازدواج گفت: ازدواج پلی به سوی عبودیت به شمار می‌رود و پیامبر اسلام با سیره‌شان در واقع به دنبال این هستند که به مردم بفهمانند، هدف امر مهم ازدواج درست کردن تکیه‌گاهی برای عبادت است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: انسان با ازدواج به سوی بندگی رشد می‌کند و تکریم دختر در این قضیه چنین است که پسری شایسته از نظر تدین، درایت، فضل و اخلاق را برای همسری برگزیند تا فردای زندگی زمینه‌هایی که بستر عبودیت را فراهم می‌کنند، وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.