مرگ مرد ۳۷ ساله بر اثر مسمومیت با گاز co

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرد ۳۷ ساله بر اثر بی احتیاطی با گاز مونواکسید کربن مسموم و جان خود را از دست داد.

دکتر ارتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در این خصوص بیان کرد: دیروز مردی ۳۷ ساله بر اثر بی احتیاطی و گذاشتن اجاق گاز در حمام منزل شخصی با گاز مونواکسید کربن مسموم و جان خود را از دست داد.

اوبا اعلام اینکه ۱۷ نفر تا پایان بهمن ماه بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان باخته اند افزود: بیشترین میزان جان باختگان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن مربوط به بهمن ماه سالجاری با ۶ فوتی است.

کمالی اظهار داشت: با توجه به افزایش تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در بهمن سال جاری به شهروندان توصیه می‌شود در به کارگیری سیستم‌های گرمایشی به نکات و توصیه‌های ایمنی توجه کرده و استاندارد‌های لازم را رعایت کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار داشت: با وجود هشدار‌های مکرر و بیان نکات ضروری در پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن همچنان آمار قربانی‌های مرگ خاموش روند رو به رشد نسبت به سال گذشته دارد.

کمالی گفت: مسمومیت با مونوکسیدکربن به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود و بیشتر در فصل زمستان شاهد این اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم است تأکید کرد: مونوکسیدکربن در مقادیر کمتر از ۵۰ ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می‌تواند سبب ایجاد عوارض نورولوژیک شود.


مدیرکل پزشکی قانونی همدان افزود: این گاز در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ ppm خطر مرگ داشته و در مقادیر بالاتر از ۲ هزار ppm نیز سبب مرگ فوری یعنی در کمتر از ۲ دقیقه می‌شود.

کمالی با تأکید بر ضرورت استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در پیشگیری از این مسمومیت گفت: در صورت استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری و شومینه، نباید تمامی روزنه‌های جریان هوا در منزل و به ویژه اتاق خواب مسدود شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.