الاخبار: هیئتی عالی‌رتبه از روسیه به لبنان سفر خواهد کرد

روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد هیئتی بلندپایه از روسیه و به منظور بررسی مسئله آوارگان سوری به بیروت سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد که یک هیئت عالی رتبه روسی برای بررسی امکان برگزاری کنفرانسی ویژه بررسی مسئله آوارگان سوریه به بیروت، پایتخت لبنان سفر خواهد کرد.

محافل سیاسی می‌گویند هیئت بلندپایه روسی برای گفتگو در خصوص امکان برگزاری کنفرانسی ویژه آوارگان سوریه به منظور تکمیل کنفرانسی که در پایان سال ۲۰۲۰ در دمشق برگزار شد، به زودی به لبنان سفر می‌کند.

الاخبار افزود: به گفته اشخاص آگاه، هیئت در ابتدای ماه جاری قرار بود وارد بیروت شود و اطلاعی از اینکه این دیدار به دلایلی به تعویق افتاده یا لغو شده در اختیار ندارند.

این منابع افزودند: مقامات روسی هنگام حضور در کنفرانس آوارگان در دمشق با «رمزی مشرفیه»، وزیر امور اجتماعی لبنان در این باره صحبت کرده اند و آن‌ها از او پرسیده‌اند که آیا برای برگزاری کنفرانس دیگری در بیروت مانعی وجود دارد یا خیر. وزیر لبنانی پاسخ داده است که این تصمیم گیری در خصوص این مسئله متعلق دولت لبنان است، زیرا مسئله آوارگان یک مسئله ملی و وجودی است.

این منابع تمایل روسیه برای برگزاری یک کنفرانس جدید را برای تکمیل آنچه از کنفرانس قبلی به دست آمده و تلاش برای دستیابی به بازگشت امن آوارگان اعلام کردند.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان، نیز پیشتر در این خصوص اعلام کرد که لبنان پس از یک سری حوادث، برای عبور از مشکلات اقتصادی و اجتماعی که از آن رنج می‌برد، منتظر یک موضع‌گیری یکپارچه عربی است. این حوادث طی سال‌های گذشته به ویژه پس از افزایش شمار آوارگان سوری در لبنان با جمعیتی بیش از یک و نیم میلیون نفر رخ داده است.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، خسارات مادی مستقیم و غیرمستقیم، به ویژه خسارات اقتصادی که لبنان به موجب حضور آوارگان از سال ۲۰۱۱ تا سال گذشته متحمل شده است از ۵۴ میلیارد دلار فراتر رفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار