ناتو: سفر پاپ به عراق چهره‌ای مثبت از این کشور را به دنیا نشان داد

دبیر کل ناتو سفر اخیر پاپ فرانسیس به کشور عراق را دارای دستاورد‌های مثبت از منظر بهبود وجهه بین المللی این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو سفر اخیر رهبر کاتولیک‌های جهان به کشور عراق را مثبت ارزیابی کرد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد ینس استولتنبرگ امروز چهارشنبه در تماسی تلفنی با فواد حسین، وزیر خارجه عراق گفت سفر پاپ به عراق وجهه مثبتی از این کشور را به دنیا نشان داد.

در این گفت‌و‌گوی تلفنی استولتنبرگ و حسین به رایزنی درباره راه‌های ادامه همکاری دو جانبه میان عراق و ناتو در چارچوب حفظ حاکمیت این کشور پرداختند. استولتنبرگ تاکید کرد نیرو‌های ناتو در عراق تنها به آموزش و ارائه کمک‌های لجستیکی به نیرو‌های عراقی می‌پردازند.

«پر اولسن» فرمانده هیئت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق نیز پیشتر اعلام کرده بود که افزایش تعداد نیرو‌های این سازمان در این کشور پس از دیدار با مشاور امنیت ملی عراق صورت گرفته است.

اولسن در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: تعداد نیرو‌های هیئت ناتو در عراق بیش از ۳۰۰ نفر است و مأموریت ما با وزارت دفاع عراق غیررزمی است و در خصوص هدف قرار دادن یا افشای هسته‌های خاموش داعش مشورتی ارائه ندادیم.

این در حالی است که در پی تشدید حملات ائتلاف بین المللی به مواضع مقاومت در عراق و سرانجام ترور فرماندهان پیروزی در بغداد، پارلمان عراق در سال گذشته طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق که خواسته مردمی بود را تصویب کردند، اما دولت که ملزم به اجرای آن است از زمانبندی و اجرای کامل آن خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار