پاشینیان: رئیس ستاد ارتش ارمنستان امروز برکنار می‌شود

نخست وزیر ارمنستان خبر از برکناری قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش این کشور داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد رئیس ستاد ارتش این کشور امروز برکنار می‌شود.

نیکول پاشینیان روز سه شنبه اعلام کرد اونیک گاسپاریان امروز از سمت خود به عنوان رئیس ستاد ارتش برکنار خواهد شد. نخست وزیر ارمنستان گفت رئیس ستاد ارتش از دهم مارس اخراج شده تلقی می شود.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نخست وزیری ارمنستان صادر شده، آمده است: نظر به این واقعیت که رئیس جمهور پیش نویس حکم ارائه شده توسط نخست وزیر در بازه زمانی تعیین شده توسط قانون را امضا نکرده و آن را به دادگاه قانون اساسی ارجاع نداده است، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ارمنستان از ۱۰ مارس با اعمال قانون از کار برکنار می‌شود.

رئیس ستاد کل ارتش ارمنستان پیش از این در اعتراض به برکناری معاونش، خواستار استعفای نیکول پاشینیان و کابینه دولت این کشور شده بود. به دنبال این درخواست موجی از اعتراضات مخالفان دولت در این کشور به راه افتاد.

پاشینیان در واکنش به این خبر اعلام کرد: ستاد مشترک نیرو‌های مسلح طرحی برای شکل‌گیری یک کودتای نظامی در ارمنستان دارد. او در تجمع هوادارانش گفت که اوضاع ارمنستان قابل کنترل است و افزایش نیافتن تنش و درگیری در این کشور را خواستار شد و تأکید کرد که ارتش تابع مردم و نخست‌وزیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار