رئیس‌جمهور چین دستور آمادگی ارتش را اعلام کرد

شی جین پینگ خواستار آمادگی ارتش چین برای تقابل با شرایط ناپایدار امنیتی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه نیوزویک، رئیس جمهور چین با ناپایدار خواندن شرایط امنیتی در تقابل با دیگر کشورها، آمادگی ارتش را خواستار شد.

بنا به نوشته روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، شی جین پینگ ابراز نگرانی کرد وضعیت امنیتی فعلی کشور ما تا حد زیادی ناپایدار و نامشخص است. رئیس جمهور چین تاکید کرد کل ارتش باید رابطه میان ظرفیت سازی و آمادگی رزمی را هماهنگ کند و آماده پاسخگویی به انواع شرایط پیچیده و دشوار در هر زمان، حفاظت قاطعانه از حاکمیت ملی، امنیت و توسعه منافع باشد.

تنش بین آمریکا و چین بر سر تایوان، دریای چین جنوبی و مسئله هنگ کنگ رو به افزایش است. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین اخیرا گفت جو بایدن باید سیاست‌های رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال تایوان را تغییر دهد و حمایت از دولت مستقل تایوان از سوی آمریکا به منزله بازی با آتش بازی است.

از سوی دیگر، چین و هند نیز از نظر مرز‌های مشترک با شرایط متشنجی روبرو هستند و هر دو کشور ادعای مالکیت یکسانی را در خصوص مناطق مورد مناقشه مطرح می‌کنند. ژنرال وی فنگ، وزیر دفاع چین اخیر خواستار آموزش‌های بهتر در سطح نظامی شد، زیرا به اعتقاد وی این کشور در مقوله امنیت ملی وارد مرحله‌ای پر خطر شده است.

 ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی با شرکت در نشستی در دانشگاه استنفورد اظهار کرد: ناتو در جریان برنامه‌ریزی راهبردی خود، باید قدرت فزاینده چین را نیز لحاظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار