عملکرد فدراسیون دو و میدانی در سالی که گذشت

فدراسیون دو و میدانی در سال ۹۹ با فراز و نشیب زیادی همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رشته ورزشی دو و میدانی در سال ۹۹ با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود که انتخاب هاشم صیامی به عنوان رئیس فدراسیون، عمل جراحی خارپاشنه در آلمان، قهرمانی سپاهان در لیگ دو و میدانی و قهرمانی پلیمر خلیج فارس در مسابقات داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور مهمترین اتفاقات این رشته ورزشی به شمار می‌آیند.

مهدی مبینی بعد از ابطال انتخابات ریاست فدراسیون دو و میدانی به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد و او  مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی را فراهم کرد و هاشم صیامی به مدت ۴ سال روی صندلی ریاست فدراسیون دو و میدانی قرار گرفت.

صیامی  برای اداره فدراسیون دو و میدانی با چالش‌هایی مواجه بود که تا حدودی توانست مشکلات و مسائل حاشیه‌ای را برطرف کند و کشتی به گل نشسته دو و میدانی را به ساحل آرامش برساند. علاوه بر این، صیامی  خرد جمعی را در دستور کار خود قرار داد و کمیته‌های تخصصی دو و میدانی را با حضور متخصصین و پیشکسوتان این رشته ورزشی تشکیل داد تا وضعیت دوندگان در این کمیته‌ها بررسی شود.

عمل جراحی خارپاشنه حدادی در آلمان

عمل جراحی خارپاشنه احسان حدادی پرتابگر المپیکی کشورمان در آلمان جار و جنجال زیادی به راه انداخت و منتقدان با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان و گرانی ارز معتقد بودند که این عمل  جراحی در ایران هم انجام می‌شود و حدادی نیاز نیست برای درمان راهی آلمان شود، اما در نهایت فدراسیون پزشکی و ورزشی هزینه‌های عمل جراحی را تقبل کرد تا حدادی روند درمانی خود را در آلمان سپری کند.

لغو مسابقات آسیایی و جهانی دو و میدانی

برخی از مسابقات دو و میدانی  از جمله رقابت‌های جوانان و بزرگسالان قهرمانی  آسیا، پیاده روی و نیمه ماراتن آسیا  و قهرمانی داخل سالن جهان  به علت شیوع ویروس کرونا لغو شدند و دوندگان کشورمان نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند تا محک جدی بخورند.

همچنین احسان حدادی در پرتاب دیسک و حسن تفتیان در دوی ۶۰ متر توانستند سهمیه المپیک برای دو و میدانی بگیرند و مهدی پیرجهان هم از طریق رنکینگ می‌تواند ورودی این رقابت‌ها را به دست آورد.

علاوه بر این، مسابقات انتخابی المپیک از پایان آذرماه تا تیر برگزار می‌شود که دوندگان در این بازه زمانی فرصت دارند تا با شرکت در مسابقات، ورودی المپیک را به دست آورند. به هر حال فدراسیون دو و میدانی امید به کسب ۳، ۴ سهمیه دیگر دارد تا با حداکثر ظرفیت خود در این آوردگاه مهم حضور یابد.

درخشش بانوان و رکورد‌های دختران در مسابقات

بانوان کشورمان در دو و میدانی عملکرد درخشانی داشتند و آن‌ها در سال ۹۹ توانستند رکورد‌های خوبی در مسابقات جایزه بزرگ، لیگ دو و میدانی و مسابقات داخل سالن باشگاه‌های کشور بر جا بگذارند تا نشان بدهند که در صورت فراهم بودن امکانات می‌توانند کار‌های خارق العاده‌ای انجام بدهند.

 همچنین فرزانه فصیحی دونده سرعتی کشورمان توانست سهمیه مسابقات داخل سالن جهان را در صربستان به دست آورد، اما این مسابقات به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد و  فصیحی نتوانست در این مسابقات حضور یابد.

برپایی اردو‌های داخلی و برون مرزی برای دوندگان

فدراسیون دو و میدانی برای حدادی و تفتیان ورزشکاران المپیکی کشورمان  اردوی آمریکا و فرانسه تدارک دید تا آن‌ها زیر نظر مربیان خارجی خود برای این رقابت‌های مهم آماده شوند. علاوه بر این،  اردو‌های داخلی و برون مرزی برای سایر دوندگان در نظر گرفته شد  تا آن‌ها برای حضور مقتدرانه در مسابقات انتخابی المپیک آماده شوند.

برپایی مسابقات دو و میدانی در دوران کرونا

فدراسیون دو و میدانی با دریافت مجوز از ستاد مبارزه با کرونا توانست مسابقات جایزه بزرگ، لیگ دو و میدانی و مسابقات داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور را  با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کند.

علاوه بر این، تیم  سپاهان در ۲ بخش آقایان و بانوان در لیگ دو و میدانی  و تیم دو و میدانی پلیمر خلیج فارس در ۲ بخش آقایان و بانوان در مسابقات داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور به مقام قهرمانی رسیدند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار