دکتر علی عسکری در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

ترویج فرهنگ مواسات و انفاق از اولویت‌های رسانه ملی است

رئیس رسانه ملی در دیدار با رئیس و معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اهمیت ترویج فرهنگ انفاق و مواسات تأکید کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رئیس رسانه ملی در دیدار با رئیس و معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اهمیت نمایش توفیقات نظام در زمینه پیشرفت و توسعه در سال‌های پس از انقلاب و ترویج فرهنگ انفاق و مواسات تأکید کرد.

دکتر علی عسکری در این دیدار با اشاره به اوضاع کشور در سال‌های قبل از انقلاب و به‌ویژه انحطاط و عقب‌ماندگی در دوره قاجار و پهلوی گفت: در آن دوران که کشور‌های اروپایی در زمینه صنعت با سرعت در حال پیشرفت بودند، کشور ما از توسعه عقب ماند، به‌طوری‌که بعد از انقلاب اسلامی این عقب‌ماندگی‌ها بیشتر مشخص شد.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه بالا رفتن سطح توقعات مردم موتور توسعه است، گفت: پیشرفت روزافزون کشور پس از انقلاب اسلامی سطح توقعات مردم را بالابرده است و امروز دیگر دغدغه مردم بهره‌مندی از آب تمیز برای آشامیدن و نیاز‌های اولیه نیست.

دکتر علی عسکری سپس با اشاره به اهمیت انفاق در دین مبین اسلام گفت: یکی از مشخصه‌های انسان متقی در قرآن کریم انفاق است که موجب رشد جامعه اسلامی می‌شود.

رئیس سازمان صداوسیما بابیان اینکه رسانه ملی امروز درک عمیقی از اوضاع کشور دارد، گفت: یکی از سیاست‌های صداوسیما گسترش فرهنگ مواسات و انفاق است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ملی رسانه‌ای توسعه محور و پیشرفت مدار است، گفت: نمایش توفیقات بر مردم اثر می‌گذارد و بستر اصلی رویکرد‌های ما در رسانه پیشرفت کشور است.

دکتر علی عسکری همچنین از حمایت‌های رسانه ملی از الگو‌های مردمی انفاق یاد کرد و از تداوم آن در همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه توانمندسازی و ایجاد شغل یکی از پایه‌های اصلی از بین بردن فقر است، گفت: رسانه ملی از همه ظرفیت‌هایش برای این راهبرد در کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌کند و پای کار است.

وی همچنین از طرح سریال سازی با موضوع ترویج انفاق که در این نشست مطرح شد، استقبال کرد و گفت: رسانه ملی برای تحقق این امر و سریال‌سازی با چنین موضوعاتی آمادگی کامل دارد و از طرح‌های این کمیته برای ساخت سریال استقبال می‌کند و معتقدیم در این زمینه باید بیشتر تلاش کنیم.

دکتر علی عسکری از راهبرد‌های رسانه ملی برای حمایت از کالای ایرانی یاد کرد و گفت: ما برای تحقق شعار حمایت از تولید به همه بخش‌های تولیدی اعلام کرده‌ایم که به‌اندازه حقوقی که تولیدکنندگان کالای ایرانی به نیروهایشان می‌دهند، ما فرصت تبلیغات رایگان در اختیارشان قرار می‌دهیم که با این راهبرد به‌طور غیرمستقیم هم از تولید کالای ایرانی و هم از اشتغال‌زایی حمایت می‌کنیم.

رئیس رسانه ملی همچنین از حمایت سازمان صداوسیما از کمیته امداد در راه‌اندازی صنایع تولیدی خبر داد و گفت: اگر این نهاد برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال، صنعتی را راه‌اندازی کند، ما از آن حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: رسانه ملی در زمینه اشتغال‌زایی و حمایت از تولید و کارآفرینی از هیچ کمکی به کمیته امداد امام خمینی (ره) دریغ نخواهد کرد.

نقش بی‌بدیل رسانه ملی در ترویج همدلی مؤمنانه

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی‌کردن امدادرسانی از سابقه تشکیل این کمیته در ۱۴ اسفند سال ۵۷ به دستور امام راحل (ره) و دیدگاه ایشان در حمایت از محرومان یاد کرد و گفت: تشکیل کمیته امداد گامی‌برای رفع دغدغه امام (ره) در این زمینه بود و در طی سال‌های پس از انقلاب متبلور شد.

وی از محرومان و ایتام به‌عنوان عائله خداوند یاد کرد و گفت: چه خدمتی والاتر از کمک به عائله خداوند برای یک مؤمن که در جامعه اسلامی همه باید بر آن اهتمام داشته باشند.

بختیاری با بیان اینکه مردمی‌کردن امدادرسانی به محرومان نیازمند فرهنگ‌سازی است و رسانه ملی به‌حق در این زمینه بسیار همراه بوده است، گفت: در بحث فرهنگ‌سازی و ترویج همدلی مؤمنانه که مقام معظم رهبری در سال گذشته هنگام شیوع بیماری کرونا مطرح کردند، صداوسیما حرف اول را زد و نقش آن در فرهنگ‌سازی بی‌بدیل بود.

وی افزود: همه شبکه‌های رسانه ملی در سراسر کشور پای کارآمدند و کمیته امداد توانست در کنار ۵۳ هزار پایگاه بسیج، بنیاد مستضعفان، گروه‌های جهادی و گروه‌های مردمی‌کمک مردمی‌بسیاری جذب کند؛ این توفیق فقط به مدد تلاش‌های رسانه ملی در زمینه ترویج همدلی مؤمنانه حاصل شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از اثرگذاری و نقش رسانه ملی در برگزاری جشن‌های گلریزان، عاطفه‌ها، نیکوکاری و رمضان یاد کرد و گفت: شعار امسال ما در نوروز امسال «عید برای همه است» که قطعاً با همراهی رسانه ملی می‌تواند در جلب کمک‌های مردمی مؤثر باشد.

وی با قدردانی از تلاش رسانه ملی در این زمینه به کمک‌های مردمی هنگام بحران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: هیچ سالی به‌اندازه امسال به کمیته امداد کمک نشده و آمار بسیار بالایی نسبت به سال‌های قبل کمک جذب شده است که این مرهون تلاش‌های رسانه ملی در ترویج این امر است.

وی با تأکید بر این اثربخشی رسانه ملی، از دکتر علی عسکری خواست تا صداوسیما در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و تبیین آن در زمینه مشارکت همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در امدادرسانی نیز به کمیته امداد کمک کند.

بختیاری با بیان اینکه ما به همه محدودیت‌های رسانه ملی و ضعفی که در تخصیص منابع به این رسانه در کشور وجود دارد واقفیم، گفت: اینکه صداوسیما پای همه بحران‌ها و مشکلات کشور باشد و همه توطئه‌ها را خنثی کند، اما منابع مالی‌اش محدود شود، ظلمی آشکار است.

وی بابیان اینکه رسانه ملی و کمیته امداد هر دو از نهاد‌های زیر نظر مستقیم رهبر معظم انقلاب هستند، گفت: رسانه ملی در زمینه همکاری با کمیته امداد قبلاً تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده که تقاضا می‌کنم با تشکیل کارگروهی میان دو طرف، این تفاهم‌نامه به‌روزرسانی شود.

وی همچنین در این نشست با اشاره جلسه‌ای که در معاونت امور استان‌ها با مدیران کل مراکز استانی صداوسیما به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در آن نشست آمار بسیار خوبی از تعامل رسانه‌های استانی با کمیته امداد ارائه شد که نشان از تلاش رسانه ملی برای امدادرسانی به مردم دارد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی، عضو هیئت امنای کمیته امداد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در زمان ریاست دکتر علی عسکری کمیته امداد امام (ره) بیشترین حضور را در برنامه‌ها داشته است، از حمایت‌های رسانه ملی در این زمینه قدردانی و درخواست کرد رسانه ملی برای کمیته امداد خط ویژه‌ای قرار دهد و حمایت بیشتری داشته باشد.

وی همچنین از اثرگذاری سریال و مجموعه‌های نمایشی بر فرهنگ‌سازی در زمینه انفاق یاد کرد و خواستار تولید سریال‌هایی با مضمون انفاق و رسیدگی به محرومان جامعه شد.

در این جلسه همچنین برخی از معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) و رسانه ملی مسائل و دیدگاه‌های خود را برای ارتقای همکاری‌ها ارائه دادند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار