معاون وزیر صمت خبر داد؛

هر کیلو گوشت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر کیلو مرغ تعیین شده است و قیمت افزایش نخواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عباس تابش معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور در جلسه تنظیم بازار آذربایجان غربی با بیان اینکه قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی برای هر کیلو گوشت مرغ بر اساس آنالیز دقیق کارشناسان تعین کردیم گفت؛ تمام هزینه ها در این قیمت گذاری همراه با حاشیه سود مناسب تولید کنندگان لحاظ شده است و امکان افزایش آن در هیچ شرایطی امکان پذیر نیست.

او  افزود ؛ بخش قابل توجهی از تولید در مسیر مرغداری ها به کشتارگاه و از کشتارگاه به بازار ناپدید می شود که برای جلوگیری از این اتفاق از این به بعد تمامی عوامل چرخه تولید و توزیع موظف هستند اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت و صورتجلسه و امضاء را حذف کنند.

وی دلالان مرغ را کشتار کن نامید و تصریح کرد ؛ کشتار کن ها قبل کشتارگاه مرغ را وارد چرخه خارج از شبکه می کنند و مفسدان اقتصادی به شمار می روند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور از بهتر شدن وضعیت توزیع روغن هم خبر داد و گفت ؛ ۵۰۰ هزار تن همین الان در انبار بندرهای کشور داریم که با احتساب ذخایر استراتژیک تا یک سال آینده نیاز کشور تامین است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جلال زاده از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با انتقاد از آمارهای ارائه شده توسط سازمان های درگیر در تولید گوشت مرغ خاطرنشان کرد؛ این آمارها تناقص زیادی با هم دارند و بررسی ها و بازدید های شخصی من از کشتارگاه های ارومیه نشان می دهد که کشتار در چند روز گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

او دلیل اصلی کمبود مرغ را بر خلاف ادعای مسئولان نرسیدن مرغ به مراکز توزیع دانست و گفت؛ مرغ یا به خارج از مرزها کشور خارج می شود یا خارج از شبکه به استان های دیگر و با قیمت بیشتر سرازیر می شود.

جلال زاده از مسئولان خواست برای بدست آوردن اعتماد مردم و پایان دادن به مشکلاتشان تلاش بیشتری انجام دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.