ضرورت راه اندازی هنرستان مرمت

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بر ضرورت راه اندازی هنرستان "مرمت" در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول، با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری سراسر کشور و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد.

محسن موحدی فرد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استان یزد به عنوان پایتخت معماری سنتی ایران لقب گرفته و یکی قدیمی‌ترین بنا‌های خشت خام دنیا (نارین قلعه) در استان یزد قرار دارد بازسازی و مرمت بافت تاریخی ضروری است.

او افزود: پیشنهاد می‌شود با موافقت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با حمایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنرستان "مرمت " با رویکرد بازسازی و مرمت بافت تاریخی در استان یزد راه اندازی شود.

این مسئول اظهار داشت: مسئله دیگر ما وجود مدارس تخریبی در بافت‌های تاریخی است که به این منظور نیاز به یاری و مساعدت برای بهسازی این مدارس داریم.

محسن موحدی فرد ایجاد اردوگاه‌های سنتی دانش آموزی با رویکرد حمایت از گردشگردی و میراث فرهنگی را ضروری دانست و اظهار داشت: ما می‌توانیم این اردوگاه‌ها را تبدیل به بوم گردی دانش آموزی کنیم تا دانش آموزان بتوانند از چنین فضا‌هایی استفاده کنند.

او با اشاره به اجرای طرح همیار گردشگر در استان یزد گفت: دانش آموزان ما در حوزه گردشگری و صنایع دستی کار‌های خوبی را انجام داده اند و شاهد ابتکار عمل و نوآوری آن‌ها بوده ایم که برای حمایت از آن‌ها می‌توان این طرح را کشوری کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.