گروهی از افسران یمنی از ائتلاف سعودی جدا شدند

گروهی از نظامیان و افسران یمنی که در کنار ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی می‌جنگیدند با جدا شدن از آن، خود را تسلیم نیرو‌های یمنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یمن، در پی استقبال و حمایت مرکز ملی رسیدگی به امور یمنی‌هایی که از ائتلاف سعودی جدا می‌شوند، پیوستن چنین افرادی به نیروهای یمنی افزایش یافته است. این افراد پس از ورود به صنعا در صورت تمایل می‌توانند در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی با متجاوزان بجنگند و در غیر این صورت می‌توانند زندگی عادی و امنی داشته باشند.

افرادی که تاکنون به صنعا بازگشته اند از جبهه‌های مختلفی هستند، اما آمار آنهایی که از میادین نبرد در استان مأرب جدا می‌شوند و خود را تسلیم صنعا می‌کنند روند رو به رشدی دارد.

گفته می‌شود از جمله افرادی که از ائتلاف سعودی-اماراتی جدا شده اند یکی از مقامات عالی رتبه نظامی و از نزدیکان وزیر دفاع در کابینه هوادار عبد ربه منصور هادی است که به همراه چند تن از همراهانش خود را تسلیم نیرو‌های یمنی کرده است.

صنعا برای بازگشت افرادی که از حمایت ائتلاف متجاوزان پشیمان شده اند در سال ۲۰۱۷ عفو عمومی اعلام کرده بود.

مرکز ملی پذیرش این افراد خبر داد تنها در ماه ژانویه ۲۰۲۱، پانصد نفر از نظامیان از صفوف ائتلاف سعودی جدا شدند و به آغوش کشور بازگشتند، این آمار برای سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۰۰۰ نفر اعلام شده است. این رقم از زمان صدور عفو عمومی تا دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۰ هزار نفر عنوان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
مواظب باشید در بین آنها جاسوس نباشد
آخرین اخبار