سمیعی خبر داد؛

وجود ۵ هزار فرصت شغلی برای کارجویان/ ظرفیت اشتغال در کشور ما زیاد است

رئیس مرکز کار ایران گفت: در سامانه مرکز کار ایران بیش از ۵ هزار فرصت شغلی داریم که به دنبال جذب کارجویان هستند.

سعید سمیعی رئیس مرکز کار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایجاد زمینه اشتغال برای کارجویان، اظهار کرد: به کار جویانی که آموزش‌های مهارت محور را دیده‌اند خبر می‌دهیم که بیکار نخواهند ماند و در آینده نزدیک مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: در حوزه اشتغال کشور بیشتر مشکلات، به دلیل نداشتن فرصت شغلی نیست بلکه به دلیل عدم مهارت آموزی کارجویان است، به همین منظور فاصله بین فرصت‌های شغلی و افرادی که به دنبال کار هستند، باید رفع شود و قسمت عمده آن با مهارت آموزی حل خواهد شد.

رئیس مرکز کار ایران با تأکید بر اینکه ظرفیت اشتغال در کشور بیش از آن چیزی است که ارائه می‌شود، بیان کرد: کارفرمایانی داریم که به دنبال نیروی کار می‌گردند، در سامانه مرکز کار ایران بیش از ۵ هزار فرصت شغلی داریم که به دنبال جذب کارجویان هستند، از طرفی کارجویانی هم به دنبال کار هستند و این فاصله با فرآیند‌ها و برنامه ریزی‌های مختلف می‌تواند پر شود.

سمیعی با بیان اینکه فاصله ایجاد شده بین کارفرما و کارجو باید حل شود، گفت: در سامانه کار ایران افراد می‌توانند ثبت نام کنند و از فرصت‌های شغلی که در سامانه ثبت شده است، آگاه شوند و کارفرمایان می‌توانند شرایط مورد نظر خود را در سامانه ثبت کنند و  اتصال کارفرما و کارجو صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار