۷ مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در بوشهر شناسایی شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون ۷ مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در استان شناسایی شده اند که یکی از آن‌ها خانواده‌اش هم درگیر شده‌اند.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امروز در حاشیه جسه ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر، عنوان کرد: تا کنون هفت نفر از بیمارانی که نمونه‌هایشان را به آزمایشگاه‌های معتبر فرستاده‌ایم تایید شده است که به ویروس جهش یافته کرونا موسوم به ویروس انگلیسی مبتلا هستند.

او ادامه داد: یکی از این افراد تعدادی از اعضای خانواده‌اش نیز که ساکن استان هستند، درگیر شده‌اند که جواب آزمایش آن‌ها را نیز به آزمایشگاه‌های مرجع فرستاده‌ایم و منتظر پاسخیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: هر فردی که ابتلایش به ویروس جهش یافته تایید شد بلافاصله افرادی را که با او در تماس بوده‌اند شناسایی می‌کنیم و با گرفتن آزمایش و قرنطینه آنان تلاش می‌کنیم که این روند ادامه نیابد.


بیشتر بخوانید


کشمیری با اشاره به همسایگی استان بوشهر و خوزستان بیان کرد: استان خوزستان در شرایط قرمز قرار دارد و از دیروز رفت وآمد به این استان به طور کامل محدود شده است، از بوشهری‌ها نیز می‌خواهیم به این استان سفر نکنند و مهمان از این استان دعوت نکنند.

دومین محموله واکسن میان بیمارستان‌های بوشهر توزیع شد

او با اشاره به تداوم واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان استان بوشهر، گفت: دومین محموله واکسن میان بیمارستان‌های استان توزیع شده است که اکنون اولویت تزریق واکسن با کارکنان بهداشت و درمان است که با بخش کرونا در ارتباطند، بعد از آن سالمندانی که در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند و سپس جانبازان بالای ۵۰ درصد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: قراراست تا پایان سال محموله‌های جدید واکسن وارد کشور شود و پیش بینی شده است که تا پایان سال یک میلیون نفر از کارکنان بهداشت و درمان، سالمندان ساکن خانه سالمندان و جانبازان بالای ۵۰ درصد در کشور واکسینه شوند.

او افزود: در مرحله بعد افراد بالای ۸۰، بعد بالای ۷۵ و بعد بالای ۷۰ سال واکسن دریافت می‌کنند که تزریق واکسن این افراد از ابتدای بهار آینده آغاز می‌شود و در این میان اولویت با سالمندانی است که بیماری زمینه‌ای دارند و بیشتر در معرض خطرند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: طرح واکسیناسیون در استان بر اساس سند ملی واکسیناسیون اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.