صدور ۱۰۸ مجوز الکترونیکی کانون مساجد در کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت‌:از ۶۰۴ کانون تشکیل شده دراستان کردستان ۱۰۸ کانون امسال مجوز الکترونیکی دریافت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه ۶۰۴ کانون در کردستان تاکنون تشکیل شده است، گفت: بر اساس آمارگیری سال ۱۳۹۵ تعداد اماکن مذهبی موجود در استان حدود سه هزار مکان بوده است.

او سرانه فضای مذهبی در استان را ۵۲۰ نفر به ازای هر مکان خواند و گفت: از تعداد کل مکان‌های مذهبی موجود در استان ۲ هزار و ۹۶ مکان را مساجد تشکیل داده است.

گلباغی با اشاره به اینکه امسال هم ۱۶ کانون جدید تشکیل شد اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید در یک چهارم مساجد استان، کانون و کتابخانه تشکیل شود که تاکنون این مهم در ۵۱۲ مسجد به عبارتی بیش از ۹۰ درصد آن محقق شده است.

او با بیان اینکه ۴۳۳ کانون در مساجد روستا‌های استان ایجاد شده است، یادآور شد: براساس تغییراتی که از سال گذشته در ستاد کانون‌های مساجد ایجاد شده است همه فعالیت‌های کانون‌ها در سامانه بچه‌های مساجد و در قالب طرح فهما (پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران) انجام می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه کسب امتیاز زیادتر موجب حمایت بیشتر از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌شود، افزود: تشکیل شورای فرهنگی در روستا‌ها در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شده است.

گلباغی با اشاره به اینکه فهمای ۲ با شعار ایران قوی در سال جاری برگزار شده است، تاکید کرد: از ۱۵۰ کانون در سنندج امتیاز ۴۶ کانون بیش از ۲ هزار است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.