ترفع به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

رونمایی از ۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان سال/ ۵۰ دستگاه اتوبوس‌برقی در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: ۲۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس قبل از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: زمانی که از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در ماه گذشته رونمایی کردیم، مقرر شد که ۴۰ دستگاه دیگر ناوگان حمل و نقل عمومی (۲۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس) را تا قبل از پایان سال از کارخانه دریافت کنیم.

وی ادامه داد: فراخوان اتوبوس‌های برقی بر اساس منابع تبصره ۱۹ و با مشارکت بخش خصوصی و عمومی بوده که تقریبا ۱۶۰ میلیارد تومان از محل بودجه دولت و باقی آن از بخش خصوصی بوده است و برخی امکانات را هم ما در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اضافه کرد: بررسی نهایی این موضوع دیروز در کمیسیون مربوطه انجام شد و برنده هم داشتیم و به زودی وارد قرارداد می‌شویم و ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی جدید در سال آینده در خط میدان جمهوری و میدان بهارستان راه اندازی می‌شود.

ترفع با اشاره به کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت و اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر عقب‌مانده بودن تهران، یادآور شد: این عقب‌ماندگی در بخش حمل و نقل عمومی به دلیل عدم حمایت‌ها است، زیرا حمل و نقل عمومی یک وظیفه حاکمیتی است؛ بله عقب‌ماندگی وجود دارد و لازم است در بودجه، منابع مالی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

ترفع در پایان بیان کرد: درصدد انعقاد قراردادی برای ۲۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم که امیدواریم انجام شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
قرن جدید قرن ناوگان پاک است به امید برقی شدن همه خودروها و سلامت همگانی و شهرهایی پاک و قانونمند و به امید شهرهایی پاک همچون روستاها.
آخرین اخبار