مربی تیم ملی وزنه برداری:

رستمی می‌خواهد شانس خود را برای حضور در المپیک امتحان کند/ شرایط عمومی برخواه بهتر است

قهرمان سابق المپیک به دنبال تغییر وزن خود و هموار کردن شرایط حضور در المپیک توکیو است.

 

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش رستمی، دارنده مدال طلای المپیک لندن برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ازبکستان که گزینشی مسابقات المپیک توکیو نیز است، تصمیم به تغییر وزن خود گرفته  تا در دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی آسیا وزنه بزند و در این وزن برای المپیک توکیو امتیاز جمع کند؛ چرا که شاید از طریق امتیازی که در این وزن به دست می‌آورد و محاسبه آن در رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم، بتواند خودش را به سهمیه المپیک توکیو برساند .

مسابقات قهرمانی آسیا که ۲۷ فروردین در ازبکستان برگزار می‌شوند، امتیاز بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارند؛ با توجه به این موضوع که کشور ما در این مسابقات تنها ۲ سهمیه تعیین شده دارد و همچنین حضور سهراب مرادی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ در وزن کیانوش رستمی، به نظر می‌رسد رستمی مسیر سختی را برای حضور در المپیک در نظر گرفته است.

در همین ارتباط علی جباری، مربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: رستمی می‌خواهد در گزینشی‌ها و مسابقات انتخابی المپیک در وزن ۸۹ کیلوگرم شرکت کند و در آن وزن رکورد‌ها و وزنه‌های بالاتری نسبت به ۹۶ کیلوگرم ثبت کند. امتیاز خود را برای کسب سهمیه بیشتر کند تا در همان وزن ۹۶ کیلوگرم در المپیک شرکت کند.

جباری درباره احتمال آسیب دیدگی ورزشکاران به دلیل این تغییر وزن‌های متوالی گفت: کیانوش رستمی از قبل وزن کم کرده و در لیگ برتر هم با وزن ۹۱ کیلو گرم شرکت کرده، نتایج خوبی هم گرفته بود؛ اما این تصمیم خود کیانوش رستمی بوده و امیدوار است که شانس خود را تمام و کمال برای رسیدن به المپیک امتحان کند؛ چرا که برای حضور در وزن ۹۶ کیلوگرم باید وزنه‌های بالاتری را بزند و رکورد‌های بهتری را ثبت کند.

جباری درباره حضور کیانوش رستمی در اردو‌های تیم ملی گفت: امیدواریم که رستمی در این اردو میان بچه‌ها باشد؛ چرا که فکر می‌کنم اگر با تیم تمرین کند و در فضای تیم باشد از لحاظ انگیزشی برای خودش نیز بهتر است.

جباری درباره شرایط برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه برداری که در هفته‌های گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده بود، عنوان کرد: در تماس‌هایی که با او داشتم خدا را شکر حال عمومی اش بهتر است و شرایط بهتری را پشت سر می‌گذراند.

کیانوش رستمی در لیگ برتر وزنه برداری کشورمان که در اوایل اسفند به پایان رسید، توانست قهرمان دسته ۹۶ کیلوگرم شود و آمادگی خود را برای حضور در المپیک توکیو نشان دهد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار