حزب الله و جنبش أمل دست داشتن در اعتراضات اخیر لبنان را تکذیب کردند

جنبش‌های حزب الله و أمل لبنان در بیانیه مشترکی هرگونه ارتباط با تظاهرات اخیر در این کشور و اقدامات خرابکارانه در جنوب بیروت را تکذیب کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، معترضان لبنانی عصر شنبه با بستن خیابان‌ها در مناطق مختلف این کشور برای پنجمین روز متوالی علیه اوضاع نامناسب معیشتی خود تظاهرات کردند.

معترضان در ابتدا در مرکز بیروت در اعتراض به افزایش قیمت دلار تجمع کرده و علیه دولت شعار دادند. این تجمع به تدریج به اطراف کاخ ریاست‌جمهوری در «بعبدا» کشیده شد و نیرو‌های ارتش جلوی حرکت معترضان را گرفتند.

اما در منطقه «ضاحیه» در جنوب بیروت، برخی افراد اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها و بستن راه‌ها در نزدیکی میدان امام حسین (ع) کرده و با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند.

در شهر «صیدا» در جنوب لبنان نیز برخی از معترضان در میدان «الثوره» تجمع کرده و با آتش زدن لاستیک‌ها جاده را بستند که نیرو‌های ارتش لبنان وارد شده و جاده را باز کردند.

در همین حال برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این افراد به حزب‌الله و جنبش امل وابسته هستند، اما این جنبش‌ها در بیانیه‌ای مشترک هرگونه ارتباط با این افراد و دست داشتن در این تظاهرات‌ها را تکذیب کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: برخی در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که طرفداران ما در ضاحیه جنوبی اقدام به بستن راه‌ها و اقدامات تخریب‌گرانه در برخی مناطق به خصوص در میدان امام حسین (ع) کرده‌اند. جنبش امل و حزب‌الله هرگونه ارتباط طرفدارانش با اقدامات تخریب‌گرانه را تکذیب کرده و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهند هر فردی که به اموال عمومی و خصوصی آسیب زده است را تحت پیگرد قرار دهند.

وقوع انفجار در بندر بیروت در ۴ اوت ۲۰۲۰ منجر به استعفای دولت و بحرانی شدن اوضاع اقتصادی در لبنان شد و تشکیل نشدن دولت جدید تاکنون بر حجم مشکلات افزوده و عامل تظاهرات اعتراضی مجدد مردم این کشور به وضع موجود شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار