۵ افسانه رایج درمورد افراد موفق

همه انسان‌ها می‌توانند به موفقیت برسند، امّا برخی از افسانه‌ها برای رسیدن به موفقیت، ذهنیت ناخوشایندی به وجود آورده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تک تک افراد توانایی دستیابی به موفقیت را دارند امّا متاسفانه، افسانه‌هایی در خصوص موفقیت وجود دارند که تعریف می‌کنند موفقیت باید چگونه باشد.

حقیقت این است که موفقیت برای هر فرد، متفاوت به نظر می‌رسد و سوال این است که برای شما موفقیت در زندگی، روابط، شغل و یا زمینه‌های دیگر چه شکلی است؟

من ۵ افسانه رایج موفقیت را شناسایی و بررسی کرده ام که ممکن است شما را برای داشتن زندگی رویایی محدود کنند.

۵ افسانه رایج درمورد افراد موفق

افسانه اول؛ پولدار، لاغر و خوشحال بودن هدف نهایی است

اولین باور این است که ثروتمند، لاغر و خوشحال بودن باید هدف نهایی شما باشد. زیرا این انتخاب‌ها هدف نیستند بلکه آرزو‌ها و خیالاتی هستند که برای بشریت مشترکند چرا که هدف، مانند خانه‌ای زیباست که با دقت طراحی و به طور مداوم در خصوص آن تجدیدنظر می‌شود و به طور منظم ارتقا پیدا می‌کند و روی آن کار می‌شود.

شما باید خاص باشید و درمورد اهداف خود شفافیت داشته باشید چرا که موضوع مهم این است که اگر هدفتان به صورت نوشتاری نباشد، صرفا یک رویا, آرزو و یا یک هدف مبهم و بدون هیچ انرژی باقی می‌ماند.

افسانه دوم؛ باید ۴ سال در دانشگاه درس بخوانید

افسانه بعدی، اعتقاد به این است که شما باید ۴ سال در دانشگاه درس بخوانید.
من می‌دانم که خرج دانشگاه، به خصوص در شرایط اقتصادی و سیستم آموزشی ما بالا است و همان طور که بسیاری از شما می‌دانید من هرگز دانشگاه نرفته ام و به سختی از دبیرستان فارغ التحصیل شده ام و به طور دائم، در این مورد شوخی می‌کنم که از جمله رتبه‌های پایین کلاس بودم که همین مسئله باعث شد دیگران در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرند.

با افزایش هزینه‌های تحصیل در دانشگاه، این موضوع در طول چند سال گذشته بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته است و بسیاری از افراد از خود می‌پرسند که آیا پرداخت ده‌ها هزار دلار پول برای تحصیل در دانشگاه منطقی است یا خیر؟ آیا دانشگاه رفتن واقعا یک قدم ضروری برای موفقیت است؟

ما نمی‌دانیم که  برای حرفه خود در طولانی مدت چه کاری می خواهیم انجام دهیم و این اشکالی ندارد و به همین خاطر، من در جا‌های مختلف، شغل‌های عجیب و غریبی را انتخاب کردم و حتی قبل از این که متوجه شوم می‌خواهم برای حرفه خود چه کاری انجام دهم مشاغل زیادی داشتم.

بهترین کاری که می‌توانید برای خود انجام دهید این است که برای زندگی خود، براساس آن چه دیگران فکر می‌کنند برنامه ریزی نکنید و کاری که احساس می‌کنید برایتان مناسب است را انجام دهید.

صرفا این که یک نفر به دانشگاه رفته و موفق است به این معنی نیست که این تنها راه موفقیت است چرا که شما می‌توانید هر آن چه که برای شما و اهداف آینده تان بهتر است را مشخص کنید و سپس بدون توجه به این که مسیرتان چگونه ادامه خواهد داشت، آن را دنبال کنید.

افسانه سوم؛ پول بیشتری نیاز دارید

افسانه دیگر درمورد چگونگی رسیدن به موفقیت در زندگی، اعتقاد به این است که شما به پول بیشتری نیاز دارید و این جملات را قبلا شنیده بودیم که " اگر فقط پول بیشتری داشتم، خوشبخت می‌شدم. " و یا " پول ریشه همه شرارت‌ها است. "

۵ افسانه رایج درمورد افراد موفق

به نظر می‌رسد که کاغذ‌های کوچک سبز یا همان پول کاغذی، اگرچه به نوعی دارای قدرت ذاتی برای برپایی ساختمان ها، ساخت رایانه، الهام بخشیدن به دانشجویان برای درس خواندن و خوشحال کردن مردم هستند، امّا ماهیت بدتری هم دارند که آن ها می‌توانند افراد را به بیراهه بکشانند و فاسد کنند و واقعیت این است که پول هیچ ارزش ذاتی ندارد و این مردم هستند که ارزش ذاتی و انسانی دارند و پول، چیزی جز نمایش ارزش ذخیره شده نیست. بنابراین، فراموش نکنید هرچه ارزش بیشتری برای دیگران قائل شوید، پول بیشتری هم در زندگیتان سرازیر می‌شود و به جای پول، بیشتر به خدمت کردن به دیگران بپردازید که با این کار، به طور طبیعی پول هم بدست خواهید آورد.

افسانه چهارم؛ انتظار موفقیت را داشته باشید چرا که خودش به سراغتان می‌آید

بسیاری از ما معتقد هستیم که برای تحقق موفقیت، باید آن را بخواهیم و این گفته تاحدی یک افسانه  است چرا که شما باید برای آن چه که در زندگی می‌خواهید اشتیاق داشته و برای رسیدن به آن، با خود رو راست باشید.

تمرین قانون جذب یکی از قدرتمندترین روش‌هایی است که می‌توانید برای تبدیل شدن به یک فرد موفق استفاده کرده و از نتایج مطلوب و بهتری در زندگی خود اطمینان حاصل کنید.

با این وجود، برای تحقق آرزوهای خود و دست پیدا کردن به موفقیت, فقط کافی نیست که آن را بخواهید یا انتظار موفقیت را داشته باشید. زیرا آمادگی برای شروع و اقدام کردن، رمز موفقیت است و به همین منظور, منتظر نمانید که شخص دیگری کاری انجام دهد و در مقابل، عمل گرا باشید.

به دنبال پیش رفتن به سوی هدف خود باشید و برای این منظور، هر روز، هر کاری که می‌توانید را انجام دهید تا شما را در مسیر مهم‌ترین هدف خود در لحظه حرکت دهد.

در ۳۶۵ روز سال، نظم و انضباط داشته باشید. چون این موضوع باعث پیشرفت شما می‌شود و بدانید که وقتی هر روز, در زندگی خود از این فرمول استفاده می‌کنید از میزان موفقیتی که در زندگی خود بدست آورده اید کاملا متحیر خواهید شد.

افسانه پنجم؛ موفقیت داشتن همه چیز است

آخرین افسانه موفقیت، اعتقاد داشتن به همه چیز از جمله شغل مدیریتی، خانواده، خانه ساحلی و مواردی از این دست است.

همان طور که قبلا اشاره کردم، بسیاری از ما بر این تصور هستیم که تعریف دیگری از موفقیت برای ما معتبر است و اگر در کاری که فرد دیگری در آن موفق است موفق نباشیم احساس ناراحتی می‌کنیم.

بسیاری از افراد به والدین خود اجازه می‌دهند در انتخاب شغلشان تاثیر بگذارند و در نتیجه خود را فردی بدبخت می‌دانند، امّا واقعیت این است که زندگی و موفقیت بسیار شبیه به یک رستوران سلف سرویس هستند.

اگر ۱۰۰ نفر به این رستوران مراجعه کنند و هر کدام از افراد, مقدار غذایی که موردعلاقه شان است و نسبت به آن احساس رضایت بیشتری دارند را در بشقاب‌های خود بریزند هر بشقاب متفاوت بود و حتی وقتی یک زن و شوهر با یکدیگر به یک رستوران سلف سرویس می‌روند بشقاب هایشان متفاوت است و شرایطشان با دیگری نیز کاملا تفاوت دارد و موفقیت همین است.

در حقیقت, این موضوع مانند یک ماده‌ای است که از ترکیبات متنوعی شامل جسمی، روحی، عاطفی و روانی تشکیل شده است و هر شخص به ترکیب خاصی از این مواد نیاز دارد تا احساس بهتری نسبت به خود و زندگی اش داشته باشد.


برگرفته از مقاله برایان تریسی

ترجمه از فاطمه میرزایی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار