ابراهیم جوادی: باید برای دفاع از اعتبار کشتی ایران تلاش کرد/ کشتی پایه مهم است

قهرمان عنوان دار جهان و المپیک گفت: برای حضور دربازی‌های المپیک توکیو باید با همه توان مقابل حریفان حاضرشویم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم جوادی قهرمان ۴ دوره کشتی آزاد جهان بابیان اینکه کشتی ایران همواره یکی از قطب‌های اصلی کشتی در دنیا بوده، اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم همچون گذشته از اعتبار کشتی ایران دفاع کنیم در گام نخست باید ۳ سهمیه باقیمانده المپیک را به دست آورم و گام بعدی با تمام قوا دربازی‌های المپیک توکیو حاضر شویم.

وی تصریح کرد: به‌طور حتم کسب سهمیه در رقابت‌های گزینشی قاره آسیا خیلی راحت‌تر از مسابقات جهانی که در بلغارستان برگزار می‌شود خواهد بود به همین منظور امیدوارم طوری برنامه‌ریزی شود که در همان مسابقات نخست سهمیه‌های باقی‌مانده را به دست آوریم.

جوادی خاطرنشان کرد: درست است کرونا همه‌چیز را تحت تأثیر خود قرار داده است، اما این اتفاق برای همه جهان رخ‌داده و ما باید تا المپیک طوری برنامه‌ریزی کنیم که با کسب مدال‌های رنگارنگ ضمن دفاع از حیثیت کشتی، دل هم‌وطنانمان نیز شاد شود.

دارنده مدال برنز المپیک با اشاره به اهمیت کشتی در رده سنی پایه تأکید کرد: برای قهرمانان عنوان دار ماسال‌ها تلاش شده تا در رده سنی بزرگ‌سالان به ثمر بنشینند، اما هم‌اکنون به دلیل شیوع کرونا فعالیتی در نوجوانان و جوانان نداریم که همین موضوع ممکن است در آینده به کشتی ضربه بزند درنتیجه رده‌های سنی پایه را نباید فراموش کنیم.

کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ سه سهمیه المپیک را توسط رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در اوزان ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کسب کرد و بدین ترتیب نمایندگان کشورمان باید فروردین‌ماه در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکار‌های گزینشی قزاقستان برای ۳ سهمیه باقیمانده تلاش کنند.

رقابت‌های کشتی گزینشی قاره آسیا ۲۰ تا ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روز‌های ۲۳ تا ۲۸ فروردین سال ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار