سخنگوی سازمان آتش نشانی خبر داد؛

گم کردن مسیر توسط گروه ۵ نفر از کوهنوردان

ملکی درباره حادثه گم کردن مسیر توسط تیم ۵ نفر کوهنوردان در ارتفاعات توچال توضیحاتی داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه صبح امروز یک گروه ۵ نفر از کوهنوردانی که از ارتفاعات اطراف در ارتفاعات توچال تهران به علت بوران و کولاک شدیدی که رخ داده بود و مسیر را گم کرده بودند با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران تماس گرفتند و تقاضای کمک کردند.

وی ادامه داد:گروه امداد و نجات کوهستان در ایستگاه ۵ تله کابین توچال در روز‌های پایانی هفته مستقر می‌شود. امروز هم این گروه به ارتفاعات توچال اعزام شدند. حدفاصل ایستگاه ۷ وقله متوجه شدند که یک گروه ۵ نفر راه را گم کرده اند و به علت بوران احتمال آسیب این افراد وجود دارد.

ملکی گفت:با اشرافی که این افراد دارند، توانستند این افراد را راهنمایی کنند و در وضعیتی که باد و کوران و کولاک بسیار شدید بود، آتش نشانان خود را به جان پناه رساندند و به گروه کوهنورد ۵ نفر که همگی مرد بودند و بین ۲۵ تا ۳۵ سال بودند، رسیدند و با احتیاط آن‌ها را به ایستگاه ۷ رساندند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود:به علت بوران شدید با مدیریت تله کابین توچال تله کابین در آن حد فاصل غیر فعال بود که افراد به ارتفاعات نروند، ولی مجددا فعال شد تا این افراد به ایستگاه ۵ انتقال داده شدند و خوشبختانه این حادثه بدون مصدومیت پایان یافت.
وی گفت:کوهنوردان با تجهیزات کامل به کوه بروند و خودشان را برای شرایط سخت تجهیز کنند و شارژ تلفن خود را برای مواقع اضطراری ذخیره کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش سوزی ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار