ثبت نخستین مورد قطعی ابتلا به کرونای انگلیسی در همدان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نخستین مورد قطعی ابتلا به کرونای انگلیسی در همدان پس از تایید نمونه ارسالی به وزارت بهداشت ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه علائم این بیماری شبیه علائم کرونای معمولی است، بیان کرد:، اما در این نوع شدیدتر و حادتر است.

او با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی دوره کمون و نهفتگی کمتری دارد، از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه کرونای جهش یافته از طریق قطرات تنفسی منتقل می‌شود از ماسک‌های استاندارد برای پیشگیری از ابتلا به این نوع کرونا استفاده کنند.

دکتر طاهری تعداد مراجعه کنندگان سرپایی در شبانه روز گذشته با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی را ۲۳۷ مورد اعلام کرد که ۴۰ مورد در بخش عادی و ۱۱ مورد در بخش آی - سی - یو بستری شدند و حال ۳۳ نفر نیز وخیم گزارش شده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: تعداد موارد مثبت از آغاز همه گیری کرونا تا کنون در استان همدان با ۱۱ مورد جدید به عدد ۱۰ هزار و ۵۲۵ و تعداد موارد فوت با ۴ مورد جدید به عددهزار و ۵۳۴ مورد رسیده است.

بر همین اساس نیز در اسدآباد ۳۸۰، بهار ۶۱۹، تویسرکان ۶۷۰، رزن ۴۵۷ درگزین ۱۹۷، فامنین ۱۸۴، کبودراهنگ ۶۶۹، ملایر هزار و،۹۲۰ نهاوند هزار و ۱۶۰، و همدان سه هزار و ۹۹۱ و خارج از استان نیز ۲۸۷ مورد مثبت ابتلا به کرونا، ثبت شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.