وزیر پیشین نفت:

سیاسی بودن اقتصاد ایران از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است

وزیر پیشین نفت گفت: سیاسی بودن، از مهمترین اشکالات حوزه اقتصاد کشور است که باعث بروز مفاسدی نیز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رستم قاسمی وزیر پیشین نفت که سه‌شنبه شب به استان بوشهر سفر کرده است، امروز در نشست با شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: برخی دوست دارند تمام مشکلات کشور را به تحریم‌ها گره بزنند که منکر تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران نیستیم، اما سهم تحریم‌ها در اقتصاد ایران بسیار ناچیز است.

او ادامه داد: رکود اقتصادی، چالش جدی کشور است و نیاز است افراد عملیاتی، اجرایی، عمل گرا و انقلابی وارد میدان شوند تا آسیب‌های موجود برطرف شود.

وزیر پیشین نفت افزود: استقرار یک دولت انقلابی و عمل گرا نیاز آینده کشور است و هر کدام از نامزدها باید تمام توان خود را صرف ایجاد وحدت و شکل گیری چنین دولتی کنند.


بیشتر بخوانید


قاسمی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، بیان کرد: اولین نکته ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات است که وظیفه همگانی این است که شرایط حضور حداکثری مردم را ایجاد کنیم. نیاز است جناح‌های سیاسی مشکلات خود را با همدیگر حل کنند و تمام تلاش‌های خود را بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی بکار ببرند.

او عنوان کرد: سیاسی بودن اقتصاد ایران از مهمترین اشکالاتی است که باعث بروز مفاسدی نیز شده است. این موضوع سبب شده که به جای آمایش اقتصادی شاهد آمایش سیاسی برای توزیع ثروت در کشور باشیم که نتیجه آن ایجاد محرومیت است.

وزیر سابق نفت گفت: اگر ریل گذاری جدیدی برای اقتصاد ایران انجام نشود طبیعی است که اگر در یک ایستگاه دیگر، قطار اقتصاد ایران به گل ننشیند در ایستگاه بعدی به طور حتم از ریل خارج می‌شود.

قاسمی افزود: نتیجه این اقتصاد رانتی سبب شده که محرومیت نه تنها در بخش عمده‌ای از شهرستان‌های کشور، بلکه حتی در تهران نیز خود را نشان دهد و شاهد فروش نان در نانوایی پایتخت به شکل قرضی هستیم.

او با اشاره به میزان بیکاری تا ۴۰ درصد در برخی از استان‌های کشور، بیان کرد: وضعیت اقتصادی مردم در شرایط بسیار پیچیده‌ای قرار دارد و تغییر در این حوزه با ریل گذاری جدید، یک نیاز ضروری است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.