FATF آری یا خیر؟! / واکنش کابران مجازی به FATF و چک و چونه های توئیتری

با در دستور کار قرار گرفتن بررسی پرونده FATF توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، بسیاری از کاربران فضای مجازی به این اتفاق واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از مخالفت تعدادی از نمایندگان مجلس با لایحه FATF، پرونده آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد، پرونده‌ای که به گفته بسیاری از افراد فرقی با گزینه‌های تحریم روی میز طرف آمریکایی ندارد و این نسخه پیچیده شده افرادی است که به اسم شفافیت، ذره‌بین خود را روی سرمایه‌ یا نحوه سرمایه‌گذاری دیگر کشورهای جهان گرفته‌اند. 

لایحه FATF  همان چیزی است که بنا به شفافیت مالی کشورها تاسیس شده و قرار است زین پس تمامی معاملات جهان در چارچوب آن صورت بگیرد و هرگونه تخطی از آن هم با تحریم‌ها روبرو می‌شود، درست مانند اتفاقی که برای کشور سوریه رقم خورده است و چون ایران هم جزو کشورهایی است که هنوز این توافق را نپذیرفته است، متحمل تحریم‌هاست، همان گزینه‌های روی میز آمریکا. 

 

 

تحریم، برجام، FATF

براساس این گزارش با بررسی پرونده FATF  در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بسیاری از کاربران فضای مجازی در شبکه اجتماعی توئیتر مطالبی را در واکنش به این نوع توافق از جانب ایران منتشر کرده‌اند، مطالبی که برخی از آن‌ها نگاهی مثبت و خوش‌بینانه به لایحه FATF  دارد و عده‌ای دیگر نیز نقدی منفی را منتشر کرده‌اند و توافق با لایحه FATF  را چیزی جز تشدید تحریم‌ها علیه ایران و .... نمی‌دانند. 

تحریم، برجام،

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF

تحریم، برجام، FATF


بیشتر بخوانید


تحریم، برجام، FATF و دیگران ..../ کاربران فضای مجازی از FATF نوشتند/ واکنش کابران فضای مجازی به FATF / نگاه مردم FATF و چک و چونه های توئیتری

همچنین روز گذشته محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام، در سالروز تأسیس این مجمع با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضع ایران پیرامون FATF گفت: هیچ کسی از اعضای دولت و مجلس نخواسته است که مجمع تشخیص به FATF بپیوند یا نپیوندد. الان بحث دو توصیه از ۴۱ توصیه مطرح است.دو تا از این توصیه ها در مجمع است. یکی لایحه پالرمو است و دیگری لایحه CFT است. اعضای مجمع درباره موضوع "نکست استپ" بسیار پرس و جو کردند.این موضوع هنوز در هاله ابهام است. قرار شده مستندات این سوالات بررسی شود و دولتی ها ان را امضا کنند. دولتی ها درباره این موضوع تناقضاتی دارند.سه یا چهار پیشنهاد در مجمع وجود دارد. باید این مستندات توسط دولت امضا شود. به مجمع بیاید و بعد این پیشنهادات در مجمع بررسی و به تصویب برسد. اما برخی آقایان وزرا می گفتند اول این این موضوع در مجمع تصویب شود و بعدا مورد بررسی قرار بگیرد. اعضای مجمع منتظر مستندات دولتی ها هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
مسئول محترم دقت کن. زیربنای لایحه پالرمو و مفاد سی اف تی، تروریسم هستش. امریکایی ها به ما میگویند ملت تروریست. ما هم به اونها میگوییم تروریست. اگر میتوانید با پیوستن به این دو، امریکا را محکوم کنید و حق ملت رو پس بگیرید بسم الله. اگر اونها این کار رو با ما بکنند بهتره که پیوستنی در کار نباشه. جایگاه ایران در رای گیری های سازمان ملل در قطعنامه ها، گویای همه چیز هست. ما و چند کشور دیگر در خلاف جریان و در حال مقاومت آزادی خواهانه هستیم و پشتیبانی جز خدا نداریم. تعریف مبهم و غیرقطعی ترورریسم را به دقت مطالعه کنید.