در گفت‌وگو با المیادین مطرح شد؛

شیخ نعیم قاسم: فشارهای آمریکا بحران کنونی لبنان است

معاون حزب الله در مصاحبه اخیر خود تحریم‌های آمریکا را بحران کنونی لبنان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «شیخ نعیم قاسم» معاون حزب الله در گفت‌وگوی خود (در روز چهارشنبه) با المیادین تحریم‌های آمریکا را عامل اصلی بحران در لبنان دانست.

نعیم قاسم در ابتدای مصاحبه خود گفت: «از همان لحظه اول تلاش‌ها برای تشکیل دولت، تمام دنیا متوجه شده بود که حزب الله برای تشکیل دولت همراهی کرده و درخواست خاصی ندارد.

او در ادامه افزود: «فشار‌های آمریکا از طریق اعمال تحریم و شرط‌های مختلف علیه لبنان یکی از بحران‌های کشور است. یک میلیون و نیم آواره می‌توانند به سوریه باز گردند، اما سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا مانع از آن می‌شوند.»

معاون حزب الله با بیان آنکه آمریکا تا حد زیادی عامل توطئه‌ها علیه شرایط اقتصادی لبنان است، افزود: «اگر دولت تشکیل شود می‌توانیم با فشار‌های آن مقابله کنیم.»

او سپس در پاسخ به این سوال که آیا عربستان سعودی روزی از حزب الله راضی خواهد شد؟ گفت: «هرگز. حریری حتی اگر هر کاری را برای جلب رضایت عربستان انجام دهد، باز هم ریاض دولتی را که حزب الله در آن باشد نمی‌پذیرد و نخواهد پذیرفت.»

به گفته نعیم قاسم ، اطلاعات تایید شده‌ای وجود دارد که سفارت آمریکا با دو رسانه لبنانی برای فعالیت علیه حزب الله قرار داد بسته و هزینه‌های آن را تامین می‌کند. آمریکا از این دو رسانه تلویزیونی خواسته به طور روزانه گزارش‌های مختلفی را علیه حزب الله پخش کنند.

این مقام لبنانی سپس با بیان آنکه چهره حزب الله با اینگونه تخریب‌ها مخدوش نخواهد شد، گفت: «شعاع حزب الله بسیار بزرگتر از این اقدامات کوچک است. اسرائیل باید بفهمد که امروز میدان برای او باز نیست و اگر جنگی در گیرد میدان نبرد داخل اسرائیل خواهد بود.»

شیخ نعیم قاسم سپس هشدار داد: «اگر اقدامی از سوی اسرائیل انجام شود برای پاسخ به آن آماده‌ایم و درسی را به این رژیم خواهیم داد که فراموش نکند.»

به گفته او بعید است رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال حاضر اقدامی برای تجاوز علیه حزب الله انجام دهند «زیرا تصمیم ما برای پاسخ به آن قطعی است.»

معاون حزب الله همچنین در سخنانش گفت: «روابطی بین ما و آمریکا برقرار نمی‌شود؛ چه ترامپ باشد چه بایدن. اروپایی‌ها با ایران تماس گرفته و گفته بودند که به آن‌ها در موضوع یمن کمک کند. شیوه بایدن برای تحقیر عربستان با شیوه ترامپ متفاوت است؛ اما هر دو تاکید دارند که عربستان باید تحت فشار و دیکته آمریکا باقی بماند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار