کوشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتشار گزارش آمریکا از قتل خاشقجی برای فشار به دولت عربستان است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: انتشار گزارش آمریکا از قتل خاشقجی برای فشار به دولت عربستان است که بن سلمان کنار برود و محمد بن نایف بیاید.

محمد صادق کوشکی کارشناس سیاست بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحولات اخیر عربستان گفت: در عربستان سعودی قشری وجود دارد که تحصیل کرده اروپا و آمریکا هستند و ارزش‌های غرب را تجربه کردند، علاقه این افراد به ارزش‌های غرب سبب شده است که در پی تشکیل حکومتی در عربستان مبتنی بر ارزش‌های لیبرال دموکراسی باشند.

وی ادامه داد: دموکرات‌ها تمایل زیادی به این اتفاق دارند، اما از آن جایی که حکومت، ناگهانی شکل نمی‌گیرد؛ فعلا به دنبال حکومتی در عربستان هستند که عقلانیت بیشتری داشته باشد تا اینکه بعدا عربستان را به سمت حکومت لیبرال دموکرات سوق دهند.

کارشناس سیاست بین الملل اظهار کرد: بن سلمان کسی است که دستور قتل روزنامه نگار می‌دهد، جنگ یمن را راه اندازی می‌کند و موقیت عربستان را دچار تهدید و تزلزل می‌کند. عملکرد ولیعد عربستان در طول چند سال اخیر لطمه زیادی به این کشور و حیثیت آمریکا زده است. آمریکایی‌ها جمع شدند که به صورت غیرمستقیم هزینه‌های سبک سری‌ها و جهالت‌های بن سلمان را بپردازند.

کوشکی تشریح کرد: انتشار گزارش آمریکا از قتل خاشقجی برای فشار بر دولت عربستان است که بن سلمان کنار برود و محمد بن نایف بیاید. او که قبلا ولیعهد عربستان بوده است و بن سلمان و پدرش ملک سلمان او را حذف کردند، بنابراین باید منتظر تغییری در پادشاهی عربستان باشیم، مگر اینکه بن سلمان بتواند دیدگاه دموکرات‌ها را عوض کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار