نوبخت مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت های هنری در متروی تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران درباره اقدامات هنری و برگزاری جشنواره مترو میشن در متروی تهران، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران در حاشیه اختتامیه جشنواره انیمیشن مترومیشن اظهار کرد: متروی تهران این وسیله حمل ونقل عمومی به خوبی جای خود را در بین شهروندان پیدا کرده و جزء جدایی ناپذیر زندگی پایتخت نشینان است، در حال حاضر متروی تهران و حومه با هفت خط فعال و ۱۳۰ ایستگاه روزانه با تعداد زیادی مسافران روبروست و حتی در یکسال گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش مسافر روبروشد بازهم از محل‌های پر تردد به حساب می‌آمد.

وی ادامه داد:مترو به قدری دارای اهمیت بود که حتی یک روزهم تعطیل نشد. گستردگی خطوط مترو وحجم مسافری که در آن تردد می‌کنند ظرفیت‌های خوبی برای فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر و اموزش‌های شهروندان است چرا که استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم متعالی فرهنگی وآموزشی دربین شهروندان و مسافران شهر زیرزمینی بااستقبال خوبی روبرو شده و امسال نیز با توجه به شرایط موجود استفاده از ظرفیت‌های هنری برای اموزش بیش از گذشته مورد توجه قرا گرفته است.

نوبخت گفت:شرکت بهره برداری متروی تهران برای نخستین بار اقدام به برگزاری جشنواره انیمیشن با محوریت مترو یا همان (مترومیشن) در راستای حمایت از هنرمندان این عرصه و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت در بین علاقمندان به هنرانیمیشن کرد.

وی تصریح کرد:این جشنواره با همکاری و مشارکت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در سطح کشوری با موضوعات مترو، اخلاق و آموزش شهروندی، مترو و بانوان، مترو و کودکان، مترو و دستفروشان و مترو و فضای مجازی وهمچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش ویژه‌ای هم با عنوان مترو و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشت که برگزار شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدا‌های خلاق در زمینه ساخت انیمیشن و به تبع آن ایجاد فضای متفاوت در متروی تهران با استفاده از هنر انیمیشن و ترویج فرهنگ استفاده صحیح از مترو و آموزش شهروندی به زبان تصاویرمتحرک است. انیمیشن و تصاویر متحرک یکی از بهترین ابزار‌ها برای انتقال مفاهیم فرهنگی و آموزشی است که طیف مختلف سنی از آن استقبال می‌کنند، ضمن اینکه بسیاری از سازمان‌ها برای انتقال پیام فرهنگی خود از این ابزار استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد:جشنواره مترو میشن این فرصت را ایجاد کرده تا علاوه بر بروز استعداد‌های خلاق در این زمینه هنری، آثار هنرمندان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مترو از طریق نمایشگر‌های قطار‌ها و سکو‌های ایستگاه‌های مترو و هم‌چنین فضای مجازی در اختیار مسافران و علاقمندان این هنر قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد:امیدواریم این جشنواره آغازی برای برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی دیگر به منظور حمایت از هنرمندان و استفاده از ابزار هنربرای انتقال مفاهیم آموزشی باشد. فراخوان این جشنواره از طریق رسانه‌های جمعی، صدا و سیما و فضای تبلیغات شهری انجام شد. در ابتدا مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذرماه ۹۹ اعلام شد که به دلیل استقبال علاقمندان تا ۱۰ بهمن ماه ۹۹ تمدید شد؛ و توسط کمیته داوری این آثار بررسی و به آثار برگزیده جوایز نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب ها: متروی تهران ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار