موج سوم کرونا در سوئد

آژانس بهداشت عمومی سوئد در خصوص موج سوم شیوع کرونا در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، آژانس بهداشت عمومی سوئد هشدار داد که این کشور در حال رفتن به سمت موج سوم کروناست و احتمالا محدودیت‌های بیشتری به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس مورد نیاز است.
بر اساس این گزارش، شمار موارد ابتلا به کرونا در سوئد ده درصد برای سومین هفته متوالی افزایش داشته است؛ به طوری که مراکز مراقبت ویژه با شمار بالای بیماران مواجه هستند.

در حالی سوئد با موج جدید شیوع کرونا روبروست که شماری از محدودیت‌ها از روز گذشته به منظور محدود ساختن موج احتمالی سوم کرونا در این کشور به اجرا در آمد که از جمله آن می‌توان به محدود ساختن ساعات باز بودن مغاز‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد. همچنین شمار افرادی که اجازه دارند در مغازه‌ها و ورزشگاه‌ها حضور یابند به هشت نفر کاهش یافته است.

با وجود این محدودیت ها، آندرس تگنل (Anders Tegnell) یک متخصص همه گیر شناسی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد در صورتی که محدودیت‌های کنونی رعایت نشود، موج سوم کرونا در سوئد حتمی است.

این سخنان همچنین از سوی آژانس سلامت عمومی سوئد (PHA) تکرار شد؛ به طوری که این مرکز هشدار داد در صورتی که مردم از قوانین تبعیت نکنند، محدودیت‌های بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

در سوئد در پایان هفته‌ای که گذشت، ۱۱ هزار و ۸۰۴ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده بود؛ همچنانکه مرگ ۵۶ نفر بر اثر این بیماری به ثبت رسیده بود. میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در سوئد چندین برابر همسایگان شمالی این کشور است.
هم اکنون بیش از ۱۱۵ میلیون نفر در جهان به کروان مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از دو میلیون و ۵۵۴ هزار نفر در جهان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار