نوری قزلجه در صحن علنی:

نظر امضاکنندگان بیانیه صحن امروز درباره FATF نظر رسمی مجلس نیست

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی گفت: نظر امضاکنندگان بیانیه امروز خوانده شده درباره FATF نظر رسمی مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، غلامرضا نوری قزلجه سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی نوبت شب و در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ طی اخطاری گفت: امروز دبیر هیئت رئیسه بیانیه‌ای را در مورد FATF در مجلس قرائت کرد که از دو منظر قابل توجه است؛ چون نظر ارجاعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به نظر مجلس قبلی است و قانون هم اجازه نداده مجلس جدید نظر رسمی جدیدی را بدهد، درنتیجه تعدادی از نمایندگان مجلس و امضاکنندگان می‌خواهند به طور غیر رسمی نظر خود را بیان کنند که بر اساس آیین‌نامه است و درست؛ البته نظر امضاکنندگان بیانیه نظر رسمی مجلس نیست.

وی ادامه داد: از منظر اصل ۱۱۲ قانون اساسی اگر این بیانیه به منزله اعلام دیدگاه رسمی مجلس و یا به عنوان تذکر و یادآوری، یا تعیین تکلیف برای مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد، در این صورت مستند به همین اصل وجاهت قانونی ندارد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی درباره متن قانونی اساسی در مورد مجمع برای تشخیص مصلحت نظام گفت: این مجمع در مواردی که شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی را خلاف موازین شرع یا قانون اساسی بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام، نظر شورای نگهبان را تامین نکند و همچنین مشاوره در اموری که رهبری به آنان ارجاع می‌دهد و سایر وظایفی که در قانون ذکر شده است، به دستور رهبری تشکیل می شود. اعضای ثابت و متغیر این مجمع را مقام رهبری تعیین می کند و مقررات مربوط به مجمع از سوی خود اعضا تهیه و تصویب و به تایید مقام رهبری خواهد رسید.

نوری قزلجه اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس وظیفه ذاتی و با درایت و تدبیر، تصمیم متناسب را خواهد گرفت و قطعا به نفع نظام و منافع ملی تصمیم می‌گیرد و برای همگان محترم خواهد بود.


بیشتر بخوانید


محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده، اخطار را وارد ندانست و گفت: نمایندگان بیانیه‌ای دادند و بنده آن را دیدم که ۲۱۵ نفر آن را امضا کردند. طبق روال آیین‌نامه این بیانیه خوانده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
وقتی مجلس گذشته نیستند و مجلس جدید وجود دارد و میتواند بررسی کند، بایستی اعمال نظر کند، از کجا معلوم که قبلا ساخت و پاخت نشده باشد و رییس جمهور این بازی را نکرده باشد که بگویند مجلس جدید نظر ندهد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
مسئولی که راضی نیست فیش حقوقی اش منتشر شود بر چه مبنایی اصرار می کند اطلاعات بانکی یک مملکت به مراکزی که بارها دشمنی خود را نشان داده اند گزارش شود؟
آخرین اخبار