۴۱ درصد از مردم آمریکا حاضر به دریافت واکسن‌های کرونا نیستند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا ۴۱ درصد از شهروندان این کشور به واکسن‌های کرونای این کشور اعتماد ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری هیل گزارش داد: بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا ۴۱ درصد از شهروندان این کشور حاضر به دریافت واکسن‌های ویروس کرونا نیستند.

بنابر این گزارش و بر اساس یافته‌های نظرسنجی جدید «هَریس-مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد» که روز دوشنبه به شکل انحصاری در نشریه هیل منتشر شد، بیش از چهل درصد از رأی دهندگان آمریکایی گفتند نمی‌خواهند واکسن کرونا بزنند.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، ۵۹ درصد پاسخگویان تمایل به دریافت واکسن دارند. در میان کسانی که گفتند حاضر به دریافت واکسن نیستند، ۶۶ درصد اظهار داشتند نگران عوارض جانبی آن هستند، در حالی که ۳۳ درصد دیگر گفتند که به تأثیر آن باور ندارند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، ۲۷ درصد گفتند نگران این ویروس نیستند، ۲۳ درصد اعلام کردند افرادِ در معرض خطر بیشتر باید واکسن دریافت کنند و ۱۷ درصد گفتند نگران سلامتی خود هستند.

مارک پن، رئیس بخش نظرسنجی «هَریس-مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد» به هیل گفت: "نگران کننده‌ترین موضوع در این نظرسنجی این است که چهار نفر از هر ده آمریکایی که واکسینه نشده اند، تمایلی به استفاده از واکسن ندارند. این شامل ۶۰ درصد رأی دهندگان سیاه‌پوست می‌شود. "

این یافته‌ها در حالی منتشر می‌شود که شرکت «جانسون اند جانسون» با پیوستن به واکسن‌های فایزر و مدرنا که از قبل در دسترس بودند، از آغاز ارسال ۳/۹ میلیون دوز از واکسن تأیید شده خود به سراسر آمریکا خبر داد.

در حالی که آمریکا با کمک واکسن، ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در نبرد با همه گیری کرونا پیشرفت داشته است، متخصصان حوزه پزشکی هشدار می‌دهند که انواع جهش یافته این ویروس خطر خنثی کردن این پیشرفت را به همراه دارند.

راشل والنسکی، مدیر «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» روز دوشنبه گفت: "لطفاً به طور واضح به حرف من گوش دهید: با این میزان از موارد مبتلا در کنار شیوع انواع جهش یافته ویروس، ما در شرایطی قرار داریم که ممکن است آنچه را به دست آورده ایم کاملاً از دست بدهیم. "

این نظرسنجی از ۲۰۰۶ رأی دهنده ثبت نام شده بین روز‌های ۲۳ تا ۲۵ فوریه (۵ تا ۷ اسفند) با همکاری مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد و مؤسسه نظرسنجی هریس انجام شده است.

نتایج کامل این نظرسنجی در اواخر این هفته به صورت آنلاین منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار