نامه‌های وزارت خارجه سوریه به سازمان ملل علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه سوریه در نامه‌هایی جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از تجاوز جدید رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌هایی جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان اعلام کرد تجاوز جدید اسرائیل دو روز پس از حملات جنگنده‌های آمریکایی به دیرالزور و نقض حاکمیت سوریه در مرز‌های این کشور با عراق صورت گرفته است.

وزارت خارجه سوریه افزود: این تجاوز‌های اسرائیل در سایه حمایت‌های متوالی دولت‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی از رژیم اشغالگر اسرائیلی و سرپوش گذاشتن بر تجاوز‌های مکرر این رژیم انجام می‌شود.

در این نامه‌ها همچنین آمده است: دشمن اسرائیلی حمله موشکی خود را با استناد به ادعا‌ها و دروغ‌های سیستماتیکی انجام داد که همه متجاوزان علیه حاکمیت سوریه از جمله رژیم‌های اشغالگر آمریکایی و اسرائیلی از آن استفاده می‌کنند. این در حالی است که این بهانه‌ها تنها تلاش‌های بی ثمر و آشکار برای گمراه سازی و وارونه جلوه دادن واقعیت‌هاست.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: در صورتی که جامعه بین الملل توجیه‌های آمریکا و اسرائیل را بپذیرد این بدان معنی است که جهان به یک جنگل تبدیل شده است چرا که هیچ اعتنایی به منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های آن نمی‌شود و از این به بعد نیز امنیت و صلح در سراسر جهان قابل احترام نخواهد بود.

این وزارتخانه افزود: سوریه تاکید می‌کند که تجاوز‌های مکرر اسرائیل به رغم حمایت شرکای اسرائیل و گروه‌های تروریستی مزدور آن به نتیجه نخواهد رسید و همچنین هیچگاه اسرائیل نخواهد توانست ارتش سوریه را از ریشه کن کردن تروریست‌ها غافل کند.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان نامه‌های خود تاکید کرد: سوریه از شورای امنیت بار دیگر می‌خواهد به مسئولیت‌های خود عمل کند و اسرائیل را به پایبندی به قطعنامه این شورا در سال ۱۹۷۴ ملزم کند و از همه جریان‌هایی که از تروریسم حمایت و حاکمیت سوریه را نقض می‌کنند بخواهد از عملیات تروریستی و جنایت‌هایی که ضد ملت سوریه مرتکب می‌شوند دست بردارند، زیرا این اقدامات تروریست‌ها نقض آشکار منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار