فرمانده قرارگاه مهارت آموزی:

عده‌ای ناآگاه و بعضا معاند شعار حرفه‌ای شدن سربازی می‌دهند

سردار سپهر گفت: عده‌ای ناآگاه و بعضا معاند می‌خواهند نیرو‌های مسلح را از ریشه مردمی خود جدا و ضعیف کنند و شعار حرفه‌ای شدن سربازی را می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی مهارت آموزی کارکنان وظیفه با حضور نمایندگان نیرو‌های مسلح و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط حوزه مهارت آموزی برگزار شد.

سردار محمد حسین سپهر فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در حاشیه این نشست گفت: سربازی وظیفه یکی از ارکان توان رزمی نیرو‌های مسلح و بنیه دفاعی و امنیتی کشور است و سرباز یکی از مولفه‌های اقتدار و عمق بخشی مردمی و عقبه نیرو‌های مسلح است.

وی افزود: عده‌ای ناآگاه و بعضا معاند می‌خواهند نیرو‌های مسلح رااز ریشه مردمی خود جدا و تضعیف کنند و شعار حرفه‌ای شدن سربازی را می‌دهند در حالیکه هم اکنون ما مقررات جذب نیروی حرفه‌ای داریم، و بر این اساس هزاران نفر نیروی پیمانی حرفه‌ای در کنار کادر و وظیفه و بسیج مشغول اجرای ماموریت هستند.

سردار سپهر تصریح کرد: هدف قرارگاه در یک کلام رشد و تعالی سرباز است و سربازی مدرسه، دانشگاه و مرکز رشد جوان است، و ما با این هدف فاصله زیادی داریم، همه باید جهت تحقق این هدف کمک کنند.

وی افزود: ما باید سند ملی مهارت آموزی سربازان را با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط تدوین کنیم. باید وضع موجود را بررسی و آسیب شناسی و وضع مطلوب را تدوین و راه‌های رسیدن به وضع مطلوب را احصاء کنیم.

وی افزود: در نظر است در سال ۱۴۰۰ رویداد مهارت آموزی و اشتغال سراسری برگزار کنیم، ایده ها، نظرات و پیشنهادات صاحب نظران این حوزه را بگیریم و به برترین آن‌ها جوایز بدهیم و صندوق حمایت از اشتغال سربازان را تشکیل خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی گفت: این حق سرباز است که حقوق مناسب دریافت کند و کسانی که حقوق سرباز را ندادند کوتاهی کرده اند، این حق سرباز است که بعد از خدمت از ما برای اشتغال کمک بخواهد.

وی افزود: در مراکز آموزش و یگان‌های عمده باید کارگاه مجهز مهارت‌آموزی تشکیل دهیم و همچنین با ساخت مراکز آموزش سیار مهارت آموزی را به مناطق امنیتی و محروم خواهیم برد.


بیشتر بخوانید



انتهای پیام/

برچسب ها: سربازی ، حقوق سرباز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
یکم فک کن بعد بیا نطق بده.سربازی اجباری نه برای کشور مزیت داره ن قشر جوون.فقط برای افراد امثال تو خوبه کارگر مفت بیاد زیر دستتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
یکی از اصلی ترین دلایل بالا رفتن سن ازدواج و پیری جمعیت، همین اختلاف سن و تحصیلاتی هست که در اثر سربازی بین نسل دختران و نسل پسران به وجود میاد.
واقعاً دلیل موجهی وجود نداره که دخترها دو سال از عمرشون رو صرف خدمت در ادارات یا اماکن غیرنظامی نکنند. اگر قرار نیست سربازی برای پسرها اختیاری بشه، مطمئناً دلیلی برای سربازی نرفتن خانم ها هم وجود نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام
خداییش چرا فقط باید پسرها به سربازی برن؟
بارها این بحث ها انجام شده و راهکار هم داده شده.
اگر واقعاً هدف از سربازی، خدمت به کشور است، دخترها هم می توانند به کشور خدمت کنند.
دخترها هم در جاهایی مثل بیمارستان ها، مدارس، ادارات و ... سربازی کنند.
واقعاً چرا فقط پسرها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
اگه واقعاً سربازی خوبه، انصافاً این همه معافیت برای چی هست؟
من خودم شدیداً اعتقاد دارم باید قانون به صورت منظم و دقیق اجرا بشه. به نظر من اگه قانونی قراره اجرا بشه، باید برای همه یکسان باشه و معافیت هم فقط در شرایط خاص پزشکی یا کفالت (در صورتی که واقعاً ضروری باشه) فقط در این دو حالت باید کسری خدمت یا معافیت وجود داشته باشه.
اما میبینیم که اینطور نیست و خیلی ها که اصلاً مشکل پزشکی یا کفالت ندارند، معافیت ها و کسری خدمت های گوناگون گرفته اند. در حالیکه بعضی ها که شاید مستحق تر به معافیت باشند، باید به سربازی برن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام
خُب اصلاً به قول شما سربازی خیلی خوبه؛
چرا با عزم جدی بررسی نمی کنید که اگه سربازی خوبه پس چرا این همه غایب وجود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۳۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
داشتن سرباز حرفه ای شعار معاند است؟ سرباز حرفه ای برای دفاع بهتر هست از چند صد هزار تا فارغ التحصیل بی انگیزه و دارای مشکل مالی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
الان میگید سربازی خوبه ولی از طرف دیگه ، وقتی یه نفر امتیاز علمی داره یا توی ورزش یا مسابقه رتبه میاره، به عنوان جایزه بهش کسری خدمت میدن!!!
چرا کسری خدمت به عنوان یک جایزه در نظر گرفته میشه؟؟؟
خُب اگه سربازی خوبه، باید به جای کسری خدمت، مدت سربازی اون افراد رو زیادتر کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
سربازی خوبه؛ ولی چرا بچه های مسئولین و پولدارها و... همه به دنبال معافی اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
الان با شنیدن اسم سربازی، اولین چیزی که توی ذهن آدم میاد، بد رفتاری با سربازها سینه خیز رفتن و کلاغ پر و... است. وگرنه هیچکس از یادگرفتن چیزهای تازه و محیط جدید بدش نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
اگر یه جوان واقعاً مطمئن باشه که توی سربازی، آموزش های رزمی یاد میگیره و یک مافوق شبیه شهید چمران یا شهدای دیگه داره، مطمئناً بدون نیاز به اجبار و حقوق و دستمزد، حاضر میشه بیش از دو سال سربازی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
اگه حساب کتابی در کار بود مسیولیت به این سردار نمیرسید،حرفه ای شدن عیب داره از نظر ایشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
سو استفاده از بی پناهی مردم تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
معاند کسی هست که حاضر است جوان مملکت 2 سال از بهترین زمان عمرش را بدون حقوق به خدمت سربازی برود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
لطفا نظرات درباره سرباز وسربازی را منتشرکنید چراکه شما بعنوان خبرگزاری رسالت مهم وبیطرفانه دارید ودربرابر اظهارات ونظرات وانتقادلت وپیشنهادات باید صادق وامین باشید.اگرنظرات منتشرشود شاید متولیان امر به نظرات خانواده سربازان وسختی وگرفتاری آنان توجه کنند البته اگر .... ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
خدا در همین نزدیکیست
آخرین اخبار